سیاره ماه بزودی به فضای اقتصادی جدید تبدیل می شود

    کد خبر :941355
سیاره ماه

اکتشاف سیاره ماه می‌تواند در دهه آینده مزایای اقتصادی داشته باشد. جوزف اشباخر، مدیر کل آژانس فضایی اروپا (ESA) در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه با آژانس DPA منتشر شد، به این موضوع اشاره کرد.

بازتاب-‌‌ او بدون ارائه هیچ پیش‌بینی یا جزئیاتی گفت: «ما ایده‌های خاصی در مورد اینکه این کار چه مزایای اقتصادی می‌تواند داشته باشد، داریم. ما در ابتدای سفر برای استفاده از ماه جهت پروژه‌های خود هستیم. هنگامی که کلمب آمریکا را کشف کرد، او نیز معنی آن را متوجه نشد.»

به عقیده وی: «ماه در دهه آینده به فضای اقتصادی جدیدی تبدیل خواهد شد». سیاره ماه مورد توجه همه قدرت‌های پیشرو فضایی است. امسال قرار بود راه اندازی ایستگاه اتوماتیک لونا-25 انجام شود که اخیراً به دلیل در دسترس نبودن یک دستگاه به سال 2023 موکول شد.

سیاره ماه بزودی به فضای اقتصادی جدید تبدیل می شود

پرتاب ماموریت آمریکایی آرتمیس نیز به تعویق افتاد و از پایان ماه آگوست به پایان سپتامبر موکول شد. اما اگر برای بار سوم مشکلی پیش بیاید، پرتاب موشک فوق سنگین SLS با فضاپیمای Orion را می‌توان به اوایل یا اواسط اکتبر موکول کرد. در مورد چین، این کشور آماده‌سازی سه ماموریت خودکار دیگر به ماه را پس از کشف یک ماده معدنی جدید در آنجا تأیید کرد و ساخت یک ایستگاه ماه سرنشین‌دار باید نتیجه نهایی برنامه فعلی ماه چین باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید