سود ۳۳هزار میلیارد تومانی مدارس غیردولتی برای آموزش و پرورش

    کد خبر :493830
مدارس غیردولتی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی ۳۳ هزار میلیارد تومان به آموزش و پروش نفع رسانده‌اند.

مجتبی زینی‌وند در نشست هم‌اندیشی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی و راه دور استان، با اشاره به نقش این مدارس در خلاق و نوآور بار آوردن دانش‌آموزان، اظهار کرد: متولیان این مدارس، مخصوصا در استان ایلام به نوعی ایثار می‌کنند چون با نگاه هزینه فایده اگر در جایی دیگر سرمایه‌گذاری می‌کردند، برای آنان بیشتر سودآور می‌بود.

وی با اشاره به تلاش وزارتخانه برای سامان دادن به صندوق حمایت از این مدارس، تصریح کرد: متاسفانه اعتبار این صندوق بسیار کم بود و برای حمایت از همکاران کمک کار نبود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: مدارس غیردولتی در سراسر کشور با مشکلات و سختی‌هایی مواجه‌اند اما نگاه خوب مدیران استانی به کاهش این مشکلات کمک کرده است و در استان ایلام نسبت به استان‌های دیگر کشور در این زمینه مشکلات بسیار کمتر است.

زینی‌وند ادامه داد: نگاه سخت‌گیرانه‌ای نسبت به مدارس غیر دولتی وجود دارد و مدارس غیردولتی مانند تیمی هستند که داور، تیم رقیب آنان را همراهی می‌کند و متاسفانه با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری بر نقش‌آفرینی بخش غیردولتی، که در بیانیه‌ مهم اخیر معظم‌له نیز آمده است برخی هنوز نگاه خودی و غیردولتی نسبت به این مدارس دارند.

وی نگاه وزیر آموزش و پرورش به مدارس غیردولتی را نویدبخش تسریع در حل مشکلات مدارس غیردولتی عنوان کرد و گفت: مدارس غیردولتی سالانه ۳۳ هزار میلیارد تومان به آموزش و پروش نفع رسانده‌اند.

زینی‌وند با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به ایلام، تصریح کرد: این سفر از معدود سفرهایی است که تمام معاونان وزیر را همراهی می‌کنند و خبرهای خوشی در شورای آموزش و پرورش استان به ریاست وزیر، برای این خانواده بزرگ خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به دغدغه یکی از موسسان مدارس غیر دولتی گفت: صدور مجوز از وزارتخانه برای افراد لغو شده و این کار فقط در حیطه شورای نظارت استان به ریاست مدیرکل است که امیدواریم این مهم به توسعه متوازن در این عرصه کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید