سود سهام عدالت شنبه واریز می‌شود

    کد خبر :894626
سود سهام عدالت شنبه واریز می‌شود

محمد باغستانی امروز در ارتباط زنده با شبکه خبر اعلام کرد: از فردا شنبه 21 اسفند سود سهام عدالت به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

وی تأکید کرد: هنوز همکاران ما در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی روی فایل‌ها و اطلاعات ذی‌نفعان کار می‌کنند و صبح روز شنبه این اطلاعات برای پرداخت سود به بانک‌ها ارسال خواهد شد و فرآیند پرداخت سود سهام عدالت همان روز شنبه از طریق 22 بانک صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد اینکه مبلغ سود هر نفر چقدر است، گفت: هنوز مبلغ نهایی نشده است و تا انتهای امشب مشخص می‌شود و وقتی فایل نهایی شد، آن را به بانک‌ها ارسال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: همه مبالغ سود را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر که همکاری کرده‌اند، وصول کرده‌ایم و در حال حاضر فرآیند ارزیابی و محاسبات در حال انجام است که اطلاعات از روز شنبه به بانک‌ها ارسال و سود مردم واریز می‌شود.

به گزارش فارس، سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 در 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی است که شرکتهایی که سود در مجامع خود تصویب کرده‌اند، از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه وصول و بعد از تجمیع به حساب 49 میلیون ذی‌نفع سهام عدالت چه در روش مدیریت مستقیم و یا غیرمستقیم واریز خواهد شد.

محمد باغستانی این را هم گفت: از 36 شرکت بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت،‌ مجامع 4 شرکت سود شناسایی نکرده‌اند،‌3 شرکت هم بخشی از سود را به عنوان سهام جایزه و حق تقدم و بخشی را به شکل نقدی پرداخت کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری همچنین تاکید کرد: دو شرکت مخابرات ایران و سیمان دشتستان هنوز سود عملکرد خود را واریز نکرده‌اند. بنابر این 32 شرکت بورسی سود سهام عدالت خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده‌اند که فردا به حساب 49 میلیون ذینفع سهام عدالت واریز می‌شود.

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به این پرسش فارس که آیا سود سهام 13 شرکت غیر بورسی سهام عدالت هم وصول شده،‌ گفت: هیچ سودی از شرکتهای غیر بورسی سهام عدالت به حساب سپرده‌گذاری واریز نشده است. ما متولی وصول سود شرکتهای بورسی و فرابورسی هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید