سوت قطار زیرپای تماشاگران: عجیب‌ترین زمین فوتبال‌ جهان / ویدیو و عکس

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲
    کد خبر :788224

فوتبال با کرونا اتفاقات گوناگونی داشت اما عجیب‌ترین آن که کمتر دیده‌اید در اسلواکی واقع شده است.

اپیدمی کوپید – 19 از زمان شیوع این بیماری، چیزهای عجیب و غریب زیادی را در دنیای ورزش پدید آورده است: بعضی اوقات مسابقات در استادیوم‌های خالی با فاصله اجتماعی بازیکنان، گاهی عکس مقوایی تماشاگران روی سکوها، گاهی هم تماشاگران توسط ارتباط تصویری جشن گرفته می‌گیرند. همه این‌ها در طی این اپیدمی مشاهده شد. اکنون، بحث در مورد قطار بخار وجود دارد که نظیر ندارد!

اعتقاد بر این است که این تنها خط راه آهن در جهان است که از استادیوم فوتبال عبور می‌کند. تصور کنید چقدر هیجان انگیز خواهد بود وقتی که یک قطار بخار قدیمی از استادیوم رد می‌شود و بازی را مختل می‌کند! این استادیوم در چیرنی بلوگ، اسلوواکی قرار دارد و تنها استادیوم جهان است که دو خط آهن از آن عبور می‌کند.

چیرنی بلگ یک منطقه شهری بزرگ است که از اجتماع 30 روستا تشکیل شده و یکی از مراکز ضد نازی در جنگ جهانی دوم بوده است. این راه آهن باریک تاریخی در اوایل دهه 1908 ساخته شده و برای انتقال چوب بین چیرنی بلگ و هرونک (Hronec) استفاده می‌شد. بعد‌ها این شبکه برای انتقال چوب از جنگل گسترش یافت و تا اواسط قرن بیستم طول آن به 132 کیلومتر رسید و بزرگترین شبکه راه آهن جنگلی در چکسلواکی شد.

به گزارش ایلنا، هنگام راه اندازی خط آهن در سال 1914 زمین فوتبال وجود نداشت. بعداً، با رشد روستا، این بنا ساخته شد. در سال 1982 راه آهن متوقف شد، اما ده سال بعد، دوباره به عنوان راه آهن میراث برای گردشگران شروع به کار کرد. مسیر ریلی Čierny Hron اکنون 17 کیلومتر طول دارد. استادیوم فوتبال متعلق به باشگاه محلی TJ Tatran Čierny Balog است. این یک استادیوم کوچک است که فقط دو جایگاه در یک طرف دارد و در بقیه قسمت‌ها باز است. مسیرها مستقیم از جلوی جایگاه‌ها رد می‌شوند. در دوران کرونا این ورزشگاه تعطیل است و بدین ترتیب هواداران نمی‌توانند هنگام تشویق تیم محبوب خود شاهد سوت قطار باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید