سهمیه اعتباری بنزین تاکسی‌های اینترنتی واریز شد

    کد خبر :815743
سهمیه اعتباری بنزین تاکسی‌های اینترنتی واریز شد

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، بیان کرد: تمامی سهمیه‌های اعتباری مصرف کنندگان بنزین اعم از وانت بار‌ها، تاکسی‌ها، تاکسی‌های اینترنتی و… در کارت بانکی دارندگان خودرو شارژ شده است.

او تاکید کرد: لازم به توجه است که سهمیه های اعتباری، بر اساس عملکرد خودرو و تایید وزارت کشور واریز می شود و سهمیه عملکردی این دسته از خودرو‌ها، مربوط به ماه قبل است که ثبت و پرداخت شد.

گفتنی است، بامداد جمعه ۲۴ آبان سال ۱۳۹۸، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد اما واریز سهمیه برای برخی دیگر از رانندگان به صورت اعتباری در نظر گرفته شد.

بر این اساس، افرادی که سوخت آن‌ها به‌صورت اعتباری تخصیص می‌یابد، می‌توانند از اعتبار موجود در کارت بانکی خود برای سهمیه سوخت استفاده کنند و افرادی که سهمیه ثابت لیتراژی دریافت می‌کنند، شامل طرح استفاده از کارت بانکی برای سوخت‌گیری نمی‌شوند.

این سهمیه به یک کارت بانکی مشخص واریز نمی‌شود و در واقع این مساله به‌عنوان یک اعتبار بانکی درنظر گرفته شده و افراد مشمول با توجه به کد ملی خود می‌توانند با هر کارت بانکی متصل به شبکه بانکی، از این اعتبار استفاده کنند.

لازم به ذکر است تنها خودرو‌هایی که شامل تعدیل در سهمیه بنزین خود هستند، از این طریق اعتبار دریافت می‌کنند. این افراد شامل دارندگان خودرو‌های فعال در آژانس‌های مسافری، دارندگان خودرو‌های تاکسی‌های اینترنتی، تعدیل سهمیه جانبازان، آمبولانس‌های آرامستان‌ها و تاکسی‌های بین شهری که بر اساس پیمایش سهمیه بنزین دریافت می‌کنند، هستند که اطلاعات پیمایش آن‌ها توسط وزارت کشور به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید