جدیدترین اخبار
12 اردیبهشت 1400 ساعت 17:07 آرشیو کد خبر :806723
برای چاپ کلیک کنید

سلامت و تناسب اندام بانوان با رعایت ۱۲ نکته

سلامت و تناسب اندام بانوان

زنان با رعایت برخی از راهکارها می‌توانند به سلامت بدن خود کمک کنند.

پایگاه «healthifyme» نوشت: متعادل ساختن شغل، خانواده و دیگر مسائل مهم و حتی برخی اوقات تعامل با فشارهای اجتماعی برای اینکه خوب به نظر برسیم و یا رفتار به شیوه‌ای خاص می‌تواند برای زنان و بانوان خسته کننده باشد. از آنجایی که زنان در زندگی خود دارای فراز و فرودهای مختلفی هستند، لازم است تا هر زنی سلامتی خود را مقدم بر هر چیز دیگری بداند.

در این گزارش تلاش داریم تا به ۱۲ نکته مهم برای حفظ سلامتی و تناسب اندام زنان در زندگی بپردازیم.

۱- به وعده صبحانه اهمیت بدهید

اگرچه زنان عاشق خواندن نکات مربوط به سلامت و تناسب اندام هستند اما شاید بسیاری از اوقات احساس کنند که زمان کافی برای جامه عمل پوشاندن به آن‌ها ندارند، حال زمان آن است تا این عادت را تغییر دهید. خوردن صبحانه نه تنها انرژی لازم را برای شما به ارمغان می‌آورد، بلکه سبب آغاز سوخت و ساز در بدن شما می‌شود؛ بنابراین بسیار مهم است که ۱۵ دقیقه را در صبح به این مسئله اختصاص دهید تا سبب سلامت شما شده و شما را برای روزی مفید آماده می‌کند.

۲- آرام بوده و بدن خود را مرطوب نگه دارید

این نکته اگرچه ساده به نظر می‌رسد؛ اما یکی از مهمترین گام‌ها برای داشتن یک زندگی سالم به شمار می‌رود. مرطوب نگه داشتن بدن به سلامت عملکرد ذهن و بدن شما کمک می‌کند. نوشیدن مقدار فراوانی آب در طول روز یکی از راه‌های سالم نگه داشتن بدن است. به منظور جلوگیری از کم آبی بدن، بهتر است یک بطری آب را به عنوان نشانه‌ای برای یادآوری به همراه داشته باشید. آب رسانی به بدن همچنین مسئله‌ای مهم برای از دست دادن وزن و یا حفظ آن است. این مسئله نه تنها احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد؛ بلکه به شما کمک می‌کند تا در زمان وعده‌های غذایی کمتر بخورید.

۳- وزنی سالم داشته باشید

کاهش وزن موضوعی است که بسیار از زنان خواهان آن هستند. اضافه وزن داشتن به شکلی مهم خطر چندین بیماری مزمن را افزایش داده و می‌تواند کیفیت زندگی شما را کاهش دهد؛ بنابراین بهترین راه برای حفظ یک وزن سالم این است که رابطه‌ای خوب با غذای خود داشته، خواب کافی داشته باشید و به شکل منظم ورزش کنید.

۴- ورزش کنید

آیا می‌دانید که بیماری قلب عامل اصلی مرگ در میان زنان به شمار می‌رود؟ هرچند این بیماری را می‌توان با ورزش از خود دور نگه داشت. زنان باید اطمینان حاصل کنند که دست کم ۳۰ دقیقه هر روز به منظور مناسب نگه داشتن عملکرد قلب ورزش می‌کنند. ورزش هوازی که شامل قدم زدن، دویدن آرام، دوچرخه سواری برای سلامت زنان مفید است. در واقع هر نوع ورزش بدنی، حتی دویدن معمول تا دم مغازه سوپرمارکتی نیز بهتر از هیچ چیز است.

۵- سالم بخور، سالم زندگی کن و سالم باش

بسیاری از زنان مستعد نادیده گرفتن نیازهای غذایی خود هستند. ممکن است شما احساس کنید که نیاز است تا نیازهای خانواده خود را در اولویت قرار دهید و یا آنکه تنها به یک نوع رژیم غذایی بچسبید. این در حالی است که شما باید اطمینان یابید که تمامی مواد مغذی که نیاز به آن دارید را از خوراک خود دریافت می‌کنید. شما باید رژیمی بسیار نزدیک به آنچه یک رژیم طبیعی غذایی است، داشته باشید.

این بدان معنی است که طیف گوناگونی از مواد غذایی شامل ماهی، سبزیجات، غلات کامل (غلات سبوس دار)، گوشت، مرغ، لبنیات کم چرب و آجیل مصرف کنید. دیگر مواردی که زنان به طور کلی به آن نیاز دارند، کلسیم فراوان به منظور استخوان سازی و داشتن دندان‌های سالم متناسب با سن آنهاست. منابع خوب برای دریافت کلسیم شامل محصولات لبنی، غلات، سبزیجات دارای برگ سبز، پنیر سویا (توفو) و کلم است.

۶- دو ماده معدنی مهم که هر زنی به آن احتیاج دارد!

جدای از کلسیم، روی (زینک) و منیزیم دو ماده معدنی مهم هستند که بدن زنان به آن‌ها احتیاج دارد. روی (زینک) مصرف کنید؛ چرا که کمبود این ماده معدنی سبب اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود و همین امر به کم پشت شدن موهایتان منجر می‌شود. از سوی دیگر منیزیم بسیار مهم بوده و به خواب، سلامتی استخوان کمک می‌کند؛ همچنانکه ممکن است به تسکین علائم پیش از قاعدگی، اضطراب و میگرن کمک کند.

۷- یک محفل دوستانه و یا خانوادگی داشته باشید

شماری از تحقیقات نشان می‌دهد محافل اجتماعی دوستانه و یا خانوادگی، احتمال نجات شما از مشکلات سلامتی را افزایش داده و سطح خوشحالی شما را بالا می‌برد و حتی باعث می‌شود تا شما زندگی طولانی‌تری داشته باشید. بهترین راه برای این کار، این است که شما عضوی از حلقه دوستانه فرد دیگری باشید. با این کار شما می‌توانید با افراد جدید ملاقات کرده و دوستانی تازه پیدا کنید.

۸- نه بگویید

بسیاری اوقات ممکن است زنان هرآنچه را که از آن‌ها خواسته می‌شود، تلاش کنند تا انجام دهند و با این کار، خود را زیر فشار قرار داده و حتی به قول معروف «آدم دیگران» باشند. این کار عملی و درستی نیست. شما باید یاد بگیرید بدون داشتن هیچ احساس بدی نه بگویید. هرچه سریعر شما بیاموزید تا نه بگویید، سلامتی شما بیشتر می‌شود.

به طور مثال زمانی که شما برنامه دارید تا بعد از کار به باشگاه بروید و در محل کار از شما خواسته می‌شود تا دیروقت در محل کار بمانید، شما می‌توانید به این درخواست نه بگویید. باید به یاد داشته باشید که سلامتی و تناسب اندام خود را با مسائل دیگری اولویت بندی کنید و از گفتن «نه» هراسی نداشته باشید.

۹- من امروز استرس نخواهم داشت

یک جمله الهام بخشی که هر زنی باید به خود بگوید، این است: «من امروز درباره مسائل استرس نخواهم داشت.» مهم نیست در چه مرحله‌ای از زندگی قرار دارید. درست است که یافتن زمان برای تفریح می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد اما اختصاص دادن زمان برای استراحت، موضوعی است که توسط شماری مطالعات توصیه شده است.

۱۰- چکاپ منظم داشته باشید

غربالگری بهداشتی راهی مهم برای تشخیص مشکلات در بدن به شمار می‌رود؛ حتی برخی اوقات پیش از آنکه شما هیچ نشانه و یا علائمی بروز دهید. حتی اگر شما احساس خوب بودن را دارید؛ چکاپ بهداشتی و آزمایش‌های غربالگری نه تنها بیماری‌های جدی را مشخص می‌کند؛ بلکه شانس معالجه بهتر و یا درمان مؤثر را فراهم می‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برنامه ریزی کنید تا چکاپ سالانه با یک پزشک مراقبت‌های اولیه داشته باشید تا سالمتر بمانید.

۱۱- خواب هرچیزی را حل می‌کند

خواب یکی از بهترین چیزهایی است که زنان با تمامی برنامه‌های شلوغ خود، آشپزی و حتی دویدن می‌توانند آن را به دست آورند. برای یک روز سازنده در خانه، در محل کار و یا حتی در باشگاه، لازم است تا خواب خوب داشته باشید. خواب ناکافی نه تنها بهره وری شما را پایین می‌آورد، بلکه بر وضعیت بدنی و ذهنی بدن شما تأثیر می‌گذارد. اگرچه ۸ ساعت خواب ممکن است تا حدی ایده آل به نظر برسد؛ اما ۶ الی ۷ ساعت خواب امری حیاتی است.

۱۲- در نهایت، همه چیز به شما بستگی دارد

یکی از بهترین نکات برای تناسب اندام و سلامتی این است که زمانی را برای خود بگذارید. یک زن سالم و شاداب، دارای انگیزه‌ بیشتری از یک زنی است که دارای استرس است. زمانی را که برای خود بیرون می‌روید، باید با آنچه می‌خواهید و چیزهایی که می‌خواهید انجام دهید، پر کنید. اختصاص تنها ۱۰ دقیقه برای خودتان، یکی از عادات سالمی است که شما می‌توانید هر روز انجام دهید و احساسی خوب داشته باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

Ad

روی خط خبر

  • واکنش کدخدایی به بیانیه خوانی تاج‌زاده در وزارت کشور/ فیلم
  • ضرب و شتم مرد سیاه‌پوست بی‌خانمان در «سن دیگو» به دست پلیس/ فیلم
  • کانادا به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی اقامت دائم می‌دهد
  • ۱۲ کشته در پی انفجار بمب در مسجدی در شمال کابل
  • مشاهده یک بیماری عفونی نادر در هند در بحبوحه جولان کرونا
  • مبتلایان به دیابت در فاز دوم واکسیناسیون کرونا قرار دارند
  • پیشنهاد فریبنده بن زاید به نتانیاهو برای حمله زمینی به غزه
  • اظهارات سناتور آمریکایی علیه ایران
  • انهدام یک تیم تروریستی در سیستان ‎و بلوچستان
  • چگونگی ثبت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در هیئت‌های عالی نظارت استان اعلام شد
  • ادعای وزیر خارجه کانادا علیه ایران
  • خروج بی سر وصدای آمریکایی ها از پایگاه هوایی قندهار
  • ابتلا به کرونا در هندوستان مرز ۲۴ میلیون نفر را رد کرد/ احتمال ۵ تا ۱۰ برابر بودن آمار واقعی
  • آلاینده ازن به تدریج هوای تهران را آلوده می‌کند
  • واکسن ایرانی از ابتدای تابستان برای مردم تزریق خواهد شد
  • فرود معجزه‌آسای هواپیمای دو نیم شده در دنور/ تصاویر
  • دانش آموزان کرونایی در امتحانات نهایی شرکت نکنند
  • ارائه تسهیلات خدمات دندانپزشکی به بازنشستگان کشوری
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • رونمایی از مهدی پاکدل در نقش سلمان در سریال «جیران»/ عکس
  • حضور کیانوش جهانپور در ستاد برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر
  • نشانه‌های درگیری ریه در بیماران کرونایی/ تزریق واکسن در افراد دارای آلرژی؛ بلامانع
  • رونمایی جنسیس از G70 شوتینگ بریک برای اروپایی ها/تصاویر
  • میدل ایست‌ آی مدعی شد: پیشنهاد ایران به عربستان برای دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت
  • توشیبا هدف حمله سایبری قرار گرفت
  • لنوو و معرفی لپ تاپ های گیمینگ Legion 5i Pro و Legion 7i
  • بلینکن: مذاکره با ایران ادامه خواهد یافت
  • نگاهی کوتاه به دو هدست VR جدید HTC/ تصاویر
  • سقوط ۱۵ درصدی ارزش بیت کوین
  • مزایای بازگشت به برجام بسیار بیشتر از مزایای حفظ تحریم‌هاست
  • Ad