سری گلکسی اس 21 سامسونگ کمترین فروش را در بین گلکسی اس‌ها داشت

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۳۵
    کد خبر :833407

شرکت سامسونگ سری گلکسی اس 21 را اوایل سال 2021 معرفی و عرضه کرد. اسمارتفون‌های پرچمدار که دارای طراحی قابل توجه هستند و از مشخصات کلیدی برجسته هم بهره می‌برند که در نوع خود پریمیومی هستند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S20 سامسونگ با فروش ضعیف خود به شهرت رسیدند. در نتیجه غول کره‌‌ای نه‌تنها سری گلکسی S21 را یک ماه زودتر از موعد مقرر به بازار عرضه کرد؛ بلکه قیمت‌گذاری پرچم‌داران جدید خود را نیز کاهش داد. علیرغم این موضوع آمار مربوط به فروش آخرین مدل‌های سری گلکسی S نشان می‌دهد که فروش سری گلکسی S21 حتی از مدل‌های پیشین نیز کمتر بوده است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط موسسه Kiwoom Securities (به نقل از وبسایت Business Post) شرکت سامسونگ در فاصله 6 ماه پس از عرضه سری گلکسی S21 به بازار موفق به فروش تنها 13.5 میلیون دستگاه از این هندست‌ها شده است. در گزارش فوق خاطرنشان شده که فروش سری گلکسی S21 در مقایسه با خانواده گلکسی S20 و گلکسی S10 به‌ترتیب 20 و 47 درصد کاهش یافته است.

بر اساس شنیده‌ها مدل‌های سری گلکسی S21 سامسونگ در فاصله 6 ماه پس از عرضه به بازار رکورد بدترین عملکرد فروش در میان اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S را به خود اختصاص دادند. در واقع بر اساس داده‌های موجود به‌نظر می‌رسد که فروش هندست‌های سری گلکسی S هر ساله به‌صورت تدریجی کاهش یافته است.

به‌نظر می‌رسد که مردم علاقه‌مندی خود به هندست‌های شاخص سری گلکسی S را از دست داده‌اند. متاسفانه این واقعیت تنها خبر ناخوشایند برای سامسونگ محسوب نمی‌شود؛ چرا که در 3 ماهه دوم سال 2021 غول فناوری چینی موسوم به شیائومی برای نخستین بار از سامسونگ پیشی گرفت و به بزرگترین برند عرضه‌کننده اسمارت‌فون در اروپا تبدیل شد.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که در حال حاضر کمپانی شیائومی دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در جهان به‌شمار می‌رود. با توجه به عدم عرضه گوشی گلکسی نوت طی سال جاری، شرکت سامسونگ به منظور افزایش فروش سری گلکسی S21 طی 6 ماهه دوم سال جاری کماکان به تبلیغات خود ادامه خواهد داد. با این‌حال کمپانی تمرکز خود بر اسمارت‌فون‌های تاشو سری گلکسی Z را افزایش خواهد داد.

انتظار می‌رود که سامسونگ به منظور غلبه بر این مشکل در اسمارت‌فون‌های سال آینده سری گلکسی S22 خود از تراشه اگزینوس مجهز به پردازنده گرافیکی ساخت شرکت AMD استفاده کند. بر اساس برخی گزارشات، توان پردازشی این تراشه در مقایسه با پردازنده اسنپ‌دراگون 895 ساخت کوالکام بیش‌تر خواهد بود. کمپانی کره‌ای پیش‌بینی می‌کند که این عامل متمایزکننده موجب بهبود روند کاهش فروش سری گلکسی S شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید