سرطان پستان؛ نامی که باید بدون سانسور برده شود

    کد خبر :856887

«سرطان پستان» نام یک بیماری پر حاشیه در ایران است که هنوز آنطور که باید و شاید درست تلفظ نشده و گفتن یا نوشتن بی پرده در مورد آن چندان کار ساده ای نیست.

این در حالی است که سرطان پستان نوعی بیماری جدی بوده که در ابتلا و مرگ و میر زنان، گوی سبقت را از سرطان های دیگر حتی سرطان ریه در کشور گرفته است. این سرطان سالانه زنان زیادی را قربانی می کند؛ قربانی کمبود اطلاعات صحیح و کافی برای پیشگیری از ابتلا. حالا که به ماه اکتبر یعنی ماه جهانی پیشگیری از سرطان پستان رسیدیم، رسانه ها بیش از هر زمان دیگری برای اطلاع رسانی و آگاه سازی زنان در زمینه این بیماری پیش قدم می شوند تا در مورد آن صحبت و اطلاع رسانی کنند.

این آگاهی بخشی ها اگرچه لازم است اما تا زمانی که تابوی آن شکسته نشده و نتوان در مورد آن به صورت کامل و بدون سانسور صحبت کرد، مفید نخواهد بود. زنان باید بدانند که معاینه دوره ای برای چکاپ پستان بسیار اهمیت داشته و اگر برای بررسی وضعیت سلامتی خود، پیش متخصص نمی روند، باید اینکار را در منزل انجام دهند اما وقتی امکان تولید برنامه مفیدی در زمینه آموزش چگونگی بررسی سلامت پستان ها وجود ندارد، بسیاری از زنان دیر به پزشک مراجعه کرده و زمان طلایی و مفید برای بررسی دقیق پزشک و درمان به موقع را از دست می دهند. پژوهشکده سرطان «معتمد» امسال طرح رایگان غربالگری سرطان پستان را اجرا کرده تا گامی برای آموزش زنان و یا از بین بردن بار سنگین اطلاع رسانی در این حوزه را سبک تر کند. این گزارش میدانی به غربالگری سرطان پستان در کشور پرداخته است..

عصر ایران

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید