سردار حاجی‌زاده: ما دنبال کشتن آمریکایی‌ها نبودیم اما ده‌ها نفر کشته شدند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۵۴
    کد خبر :672013

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه‌های امریکا در قالب عملیات شهید سلیمانی، آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

 

سردار امیر علی حاجی فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه‌های امریکا در قالب عملیات شهید سلیمانی، آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی افزود: ما دنبال کشتن نبودیم ما دنبال ضربه زدن به ماشین نظامی دشمن بودیم.

 

سردار حاجی زاده تصریح کرد: ترور سردار سلیمانی یکی از بزرگترین خطاهای تاریخی و راهبردی امریکا بود.

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: ما ۱۳ موشک به سمت پایگاه‌های عراق شلیک کردیم اما برای شلیک چندصد فروند موشک در همان یکی دو ساعت اول آماده بودیم. ما فکر می‌کردیم این درگیری در صورتی که گسترش پیدا نمی‌کرد و دو طرف خویشتن داری نمی‌کردند ممکن است دو سه روز تا یک هفته در حد محدودش طول بکشد، برای همین ما برای چندهزار فروند موشک خودمان را آماده کرده بودیم.

 

وی با بیان اینکه ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم اما به هر حال در این عملیات ده‌ها نفر کشته شدند و حتماً تعدادی مجروح شدند که آمار آن حتماً بیرون می‌آید، اظهار داشت: اگر قرار بود دنبال کشته سازی باشیم می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که حداقل ۵۰۰ کشته روی دست آنها بگذاریم و اگر در گام بعدی آنها جواب می‌دادند دیگر ما شرایط مان عوض می‌شد و تکلیفی بر حفظ جان نیروهای نظامی آمریکا نداشتیم و در گام دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت حداقل ۵ هزار کشته روی دست آنها می‌گذاشتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید