سخنگوی طالبان پاکستان در افغانستان کشته شد

    کد خبر :877863

سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که در بسیاری از پرونده‌های تروریستی، بمبگذاری و حمله به نیروهای امنیتی این کشور تحت تعقیب قرار داشت، در استان ننگرهار افغانستان کشته شد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستان روز دوشنبه به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند که «محمد خوراسانی» که طی سال‌های اخیر پس از عملیات نظامی ارتش پاکستان به افغانستان متواری شده بود، امروز در ولایت ننگرهار افغانستان کشته شد.

گفته می‌شود سخنگوی گروه طالبان پاکستان طی ماه‌های اخیر نیز طراح چندین فقره حمله به نیروهای امنیتی و بمبگذاری بود و طی سال‌های گذشته تحت تعقیب نهادهای امنیتی پاکستان قرار داشت.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند: محمد خوراسانی در منطقه «میرانشاه» در شمال غرب این کشور مرکز عناصر تروریستی را مدیریت می‌کرد.

دولت و ارتش پاکستان همواره نگرانی خود را از حضور شورشیان ضدپاکستانی از جمله عناصر گروه تحریک طالبان در افغانستان ابراز کرده و از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، اسلام‌آباد مطالبه خود مبنی بر برخورد فوری و قاطع طالبان با عناصر تحریک طالبان پاکستان را بارها مطرح کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل اوایل مرداد امسال طی گزارشی با هشدار نسبت به حضور هزاران جنگجوی وابسته به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان از ارتباط این عناصر با طالبان و دیگر گروه‌های جنگ طلب در افغانستان خبر داد.

سال گذشته نیز سرکرده گروه تروریستی تحریک طالبان در فهرست تحریم‌های کمیته تحریم شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید