سامسونگ و معرفی لپ تاپ قدرتمند گلکسی بوک ادیسه

    کد خبر :805877

شرکت سامسونگ هر سال نسل جدیدی از محصولات خود را در قالب لپ تاپ و تلفن هوشمند و برخی دیگر معرفی می‌کند. در این بین باید به لپ تاپ نسل جیدد گلکسی بوک ادیسه اشاره کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– سامسونگ معمولاً محصولات گیمینگ خود را در خانواده ادیسه معرفی می‌کند. حالا این شرکت برند ادیسه را به لپ‌تاپ‌های سبک و باریک گلکسی بوک خود آورده است. اگر گلکسی بوک پرو جوابگوی نیازهای شما نیست احتمالاً Galaxy Book Odyssey می‌تواند شما را راضی کند.

گلکسی بوک ادیسه یک لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی است که ۱۷.۷ میلی‌متر ضخامت دارد. با وزن ۱.۸۵ کیلوگرمی می‌توان گفت این مدل کاملاً قابل حمل است. البته شارژر ۱۳۵ واتی این مدل وزن بیشتری نسبت به شارژر گلکسی بوک پرو دارد. با این‌حال برای شارژ باتری بزرگ‌تر ۸۳ وات ساعتی از طریق درگاه USB-C به آن نیاز خواهید داشت.

بزرگ‌ترین تفاوت این مدل با نسخه پرو استفاده از گرافیک‌های قوی‌تر انویدیا است. شما می‌توانید بین دو نسخه RTX 3050 Ti و RTX 3050 هر دو از نوع Max-Q یکی را انتخاب کنید. این اولین لپ‌تاپی است که با گرافیک RTX 3050 Ti عرضه می‌شود. به همین خاطر به جز حافظه ۴ گیگابایتی آن از عملکردش اطلاع چندانی نداریم.

همچنین پردازنده در نظر گرفته شده نیز نسل یازدهم اینتل Core i5‌ یا Core i7 از نوع قوی‌تر H است. شاید استفاده از پردازنده رایزن عملکرد بهتری را به همراه می‌آورد اما ظاهراً دوستی سامسونگ و اینتل عمیق‌تر از AMD است! می‌توانید گلکسی بوک ادیسه را با ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و تا یک ترابایت حافظه NVMe SSD سفارش دهید. خوشبختانه در این مدل امکان ارتقا هم وجود دارد و می‌توانید از اسلات دوم NVMe برای گسترش حافظه کمک بگیرید.

از نظر درگاه‌ها هم هیچ مشکلی نخواهید داشت. این لپ‌تاپ سه درگاه USB-A 3.2 و دو درگاه USB-C دارد. درگاه‌های HDMI، اترنت، جک هدفون، کارت حافظه microSD و اسلات امنیتی هم در ادیسه وجود دارند. این‌بار خبری از سیم‌کارت و اینترنت همراه نیست اما اتصال سریع WiFi 6 فراموش نشده است.

نمایشگر Galaxy Book Odyssey اما برای یک لپ‌تاپ گیمینگ کمی ناامیدکننده است. یک پنل TFT LCD با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل که ظاهراً نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی دارد. در عوض سامسونگ قول داده سیستم خنک‌کنندگی این لپ‌تاپ برای اجرای بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. وبکم 720p، حسگر اثر انگشت و اسپیکرهای دالبی اتموس از سایر مشخصات این لپ‌تاپ هستند. سامسونگ گلکسی بوک ادیسه را تنها در رنگ مشکی و با قیمت پایه ۱۴۰۰ دلار از مردادماه روانه بازار خواهد کرد.

منبع: sammobile.com

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید