سامسونگ مودم 5G برای خودروها رونمایی کرد

    کد خبر :866343

خودروها یکی از گام‌های مهم در هوشمندسازی زندگی به شمار می‌روند و اینک به لطف مودم جدید سامسونگ، خودروهای آینده می‌توانند به شبکه‌های 5G متصل شده و سرعت دانلود تا 5.1 گیگابیت بر ثانیه را به راننده و مسافران ارائه دهند تا بدین شکل از نظر قدرت محاسباتی و پشتیبانی از اتصالات به قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند نزدیک ‌شوند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_Exynos Auto T5123 اولین مودم 5G است که به طور خاص برای مصارف خودرو طراحی شده و در حال حاضر در دست تولید انبوه قرار دارد. قطعات خودرو الزامات سختگیرانه ای برای دوام و طول عمر دارند، بنابراین خودروسازان نمی‌توانند از تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند استفاده کنند.

اما این محصول در واقع چیزی بیشتر از یک مودم است. چیپ مذکور دارای یک جفت هسته Cortex-A55 در پردازنده مرکزی است و می‌تواند داده‌های موقعیت یابی ماهواره ای را برای ناوبری بهتر ارائه دهد. با پشتیبانی از فعالیت‌های گسترده، این تراشه تعداد کل تراشه‌های خودرو را کاهش می‌دهد و بدین ترتیب دست طراحان را بازتر می‌گذارد.

در حالی که T5123 اتصال و موقعیت یابی همزمان را انجام می‌دهد، چیپست 8 نانومتری Exynos Auto V7 می‌تواند مغز راه‌اندازی سیستم infotainment  در کابین برای پخش محتوا در وسایل نقلیه متوسط ​​تا سطح بالا باشد.

این چیپست با حداکثر 32 گیگابایت رم  LPDDR4x(با سرعت 68.3 گیگابایت بر ثانیه) قابل پیکربندی است. پردازش این حجم از اطلاعات نیز توسط هشت هسته Cortex-A76 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز (بدون هسته کوچک) و یک پردازنده گرافیکی Mali-G76 با 11 هسته انجام می‌شود.

پردازنده گرافیکی مذکور در واقع به دو دسته تقسیم می‌شود: هشت هسته گرافیکی، نمایش اطلاعات مرکزی روی داشبورد را ارائه می‌کنند، در حالی که سه هسته باقی‌مانده نمایشگر را در خوشه ابزار و یک نمایشگر اختیاری AR heads-up نمایش می‌دهند. جداسازی هسته‌های GPU به خوشه‌های مختلف تضمین می‌کند که آنچه در یکی اتفاق می‌افتد بر دیگری تأثیر نمی‌گذارد.

این چیپست در واقع تا چهار نمایشگر را پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌تواند در صندلی‌های عقب نیز به مسافران سرویس دهد. همچنین سه پردازنده صوتی برای آن تعبیه شده است، بنابراین چیپست می‌تواند چندین جریان صوتی را همزمان تولید کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید