سامسونگ به پرفروش ترین برند گوشی هوشمند تبدیل شد

    کد خبر :857744

همانطور که می‌دانید شرکت سامسونگ مدتی جایگاه پرفروش‌ترین برند گوشی را به خود اختصاص داده و بیشترین رکورد فروش گوشی را ثبت نموده است. بر اساس گزارش اخیر شرکت تحلیلی-آماری Canalys، این حقیقت در سه ماهه‌ی سوم سال جاری نیز بدون تغییر مانده است، اما اپل در این بازه زمانی توانسته رتبه‌ی دوم را از شرکت شیائومی پس بگیرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهانداربر اساس گزارش اخیر Canalys، در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری (از ژوئیه تا سپتامبر) حدود 325.5 دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسیده که این رقم نسبت به همین بازه زمانی در سال 2020 حدود 6 درصد کاهش یافته است. این امر نیز به معضل کمبود تراشه در جهان نسبت داده شده است.

شرکت سامسونگ در سه ماه اخیر حدود 69.4 میلیون گوشی هوشمند در تمام بازارهای هدف خود فروخته است که این رقم نیز نسبت به عملکرد سال گذشته این کمپانی حدود 13 درصد افت را تجربه کرده است. از سوی دیگر شرکت اپل با فروش 49.2 میلیون دستگاه نسبت به سال پیش 14 درصد افزایش فروش داشته و توانسته جایگاه دوم را پس بگیرد. تحلیل‌گران شرکت Canalys این پیشرفت ناگهانی را به تقاضای بالا برای گوشی‌های سری آیفون 13 و پایداری تعداد مشتریان گوشی‌های سری آیفون 12 نسبت داده است.

پس از این دو غول دنیای گوشی‌های هوشمند نیز شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو حضور دارند که به ترتیب با فروش 44، 36.7 و 34.2 میلیون گوشی هوشمند جایگاه‌های سه تا پنج را به خود اختصاص داده‌اند. در نظر داشته باشید در سه ماه اخیر شرکت Oppo با افزایش فروش 18 درصدی نسبت به سال گذشته بیشترین رشد فروش را داشته است.تحلیل‌گران این شرکت آماری بر این باورند که در سه‌ماهه‌ی آخر سال 2021 تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بر روی بهینه‌سازی زنجیره تامین، سیاست‌های قیمت‌گذاری و بهبود شرایط پیشنهادی کریرها (Carrier) تمرکز خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید