ساخت نخستین سریال مربوط به کرونا برای تلویزیون

    کد خبر :733740

پیرو دســتور علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما درخصوص ساخت سریال‌هایی با محتوای کرونا، مرکز سیما فیلم ، نخستین سریال کرونایی را به مرحله نگارش درآورد.

ملک محمدی، مدیر گروه فیلم و ســریال مرکز سیما فیلم با بیان این مطلب گفت: این سریال که نگارش آن از اسفندماه آغاز شده است، توسط برادران محمودی (جمشید و نوید) ساخته خواهد شد که پیش از این سریال‌های مخاطب پسندی مانند «سایه بان» را ساخته اند.

بهرنگ ملک محمدی درباره ساخت این مجموعه تلویزیونی گفت: با آغاز شــیوع ویروس کرونا در جهان و تأثیراتی که بر زندگی و رفتار‌های اجتماعی تمامی ســاکنان کره زمین گذاشته، ایده نوشتن برای ســاخت ســریالی با این موضوع همراه مصداق‌هایی مربوط به ایران مطرح شــد و با تأکید رئیس سازمان در خصوص پرداختن به ابعاد مختلف این مسئله، از اسفندماه سال گذشته نگارش آن توسط برادران محمودی آغاز شد.

مدیر گروه فیلم و ســریال مرکز ســیما فیلم با اشاره به مذاکرات فشرده تیم سازنده «همدل» با دکتر قاسمی، مدیر شبکه سلامت و رئیس شورای سیاستگذاری سلامت رسانه ملی گفت: با توجه به پیچیدگی‌های ویروس کرونا و ناشــناخته بودن آن ضمن رصد دقیق رخدادها، مذاکره‌هایی با دوســتان شــورای سیاستگذاری سلامت داشــتیم تا در ارائه اطلاعات دقیق و صحیح، در مسیر درست گام برداریم.

ملک محمدی خاطرنشان کرد: فضای سریال «همدل» که در دوران شــیوع ویروس کرونا روی می‌دهد، روایت سه قصه موازی مربوط به یک پرســتار، پسر یک تاجر و یک گروه جوان محقق است که خط ســیر داستانی مربوط به کرونا را دنبال می‌کند.

وی با اشــاره به قصه این سریال که بیشتر در فضای بیمارستان جریان دارد، خاطرنشان کرد: شخصیت‌های داستان بر اثر اتفاقاتی وارد فضای بیمارســتان می‌شوند زاویه نگاهشــان به مسائل تغییر می‌کند و رویداد‌ها را از دریچه دیگری می‌بینند که این مســئله منجر به تغییراتی در تصمیمــات آن‌ها برای انتخاب مسیر زندگیشان می‌شود.

به گزارش فارس،مدیر گروه فیلم و ســریال مرکز سیما فیلم با بیان اینکه سریال «همدل» از سریال‌های «الف» تولیدی این مرکز است، تأکید کرد: سعی شده است فضا و حال و هوای این چندماه کشور در شرایط کرونایی را به تصویر کشیده شود و از آنجا که هر روز ماهیت و شکل ابتلای این بیماری تغییر می‌کند، گروه ســازنده سریال در چند مرحله برخی قسمت‌ها را بازنویسی کرده است.

ملک محمدی تصریح کرد: در این چند ماه پس از شــیوع کرونا در کشور، شاهد جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های بی شمار مدافعان سلامت بودیم و حماســه‌هایی را به چشم دیده ایم و «همدل» هم سعی کرده است تا بخشی از جانفشانی‌های کادر درمان و نظام بهداشت کشور را طی ماه‌های اخیر به تصویر درآورد.

وی تأکید کرد: همدلی مردم برای کمک به نیازمندان در دوران کرونا، تبدیل شــدن مســاجد به پایگاه‌هایی برای تولید ماســک، دادن مهلت بیشتر مالکان به مستاجران برای پرداخت اجاره بها و هر آنچه که در چندماه گذشته از همدلی عاشــقانه مردم دیدیم، انگیزه گروه را برای ســاخت ســریالی با این محتوا و مضمون دوچندان کرد.

ملک محمدی با بیان اینکه قرار اســت همدل در پانزده قسمت تولید شود، گفت: این سریال ان شاءالله اسفند روانه آنتن می‌شود.

وی همچنین از تولید مجموعه‌های نمایشی دیگری با موضوع کرونا خبر داد که در دســتور کار قرار دارند که با تصویب و اجرایی شدن آن، اخبار و جزئیاتشان اعلام و منتشر خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید