زائران اربعین تا یکشنبه منتظر فروش بلیت نباشند

    کد خبر :845724
زائران اربعین تا یکشنبه منتظر فروش بلیت نباشند

سفارت عراق در تهران روز گذشته اعلام کرده: تا یکشنبه آینده قادر به صدور ویزا برای شصت هزار زائر اربعین نیست، بنابراین تا زمانی که فهرست دارندگان ویزا از طریق سامانه سماح با هماهنگی سفارت عراق اعلام نشود، صدور بلیت برای زائران متوقف خواهد بود.

پیشتر سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود: فروش بلیت ایام اربعین (۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر) از روز پنجشنبه ۲۵ شهریور به نرخ مصوب (۵ میلیون تومان از فرودگاه‌های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اصفهان و ۶ میلیون تومان از فرودگاه مشهد) آغاز خواهد شد، اما تماس‌های مکرر مردم با خبرگزاری صداوسیما مشخص کرد این اتفاق هنوز نیفتاده است.

در پیگیری‌های خبرنگار ما مشخص شد پس از تاکید مسئولان ستاد اربعین مبنی بر اینکه فروش بلیت فقط به زائرانی که ویزای انفرادی دریافت کرده‌اند انجام شود و از سوی دیگر، آماده نبودن سفارت بغداد در تهران برای مشخص شدن گیرندگان ویزای اربعین، با وجود آماده بودن شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های همکار، فروش بلیت متوقف شده است.

مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری در تماس خبرنگار ما از آمادگی تمام شرکت‌های هواپیمایی برای فروش ۶۰ هزار صندلی پرواز برای زائران اربعین به نرخ مصوب خبر داده و تاکید کردند: به محض مشخص شدن اسامی زائران دارای ویزا، امکان فروش بلیت برای آن‌ها فعال خواهد شد، اما تا آن زمان با توجه به عدم امکان قانونی برای فروش بلیت به زائران بدون بلیت، دست خطوط هوایی برای فروش بلیت بسته است.

به گزارش صداوسیما، حال باید منتظر ماند و دید آیا مسئولان سفارت عراق در ایران، در صدور ویزای زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام زودتر از یکشنبه آینده تعجیل خواهند کرد؟ یا تدبیر دیگری برای تهیه بلیت این زائران اندیشیده خواهد شد؟ و یا همه چیز به روز‌های آخر موکول خواهد گردید؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید