ریزش ساختمان دو طبقه‌ی قدیمی در جنت آباد

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۶:۰۸
    کد خبر :748101

ساعت ۲۳:۰۷ شب گذشته، همسایگان یک ملک قدیمی با صدای هولناک فرو ریختن آوار سراسیمه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند و این حادثه را اطلاع رسانی کردند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله پس از دریافت این خبر، زنگ ایستگاه‌های ۲۷ و گروه امداد و نجات ۱۹ و خودرو بالا بر ایستگاه ۵۵ را به صدا درآورد و آتش نشانان به محل حادثه در خیابان جنت آباد جنوبی، خیابان لاله شرقی، ۱۶ متری اول جنوبی عازم شدند.
رضا وفائی معاون منطقه یک عملیات حاضر در محل حادثه اظهار داشت: پس از رسیدن نیرو‌های عملیات به محل حادثه مشاهده شد یک ملک دو طبقه که در مجاورت آن ساختمان در حال احداث قرار داشت و کارگران در حال بتن ریزی بودند به علت نامعلوم قسمتی از راه پله ملک دو طبقه تخریب شده و ۸ نفر مرد و زن و کودک در ساختمان محبوس شده بودند.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله به سه دسته تقسیم شدند و گروه اول با نردبان دستی اقدام به ورود از قسمت بالکن خانه و گروه دوم با عملیاتی کردن خودرو بالابر در شرایط بسیار دشوار موفق شدند از قسمت پشت بام وارد ملک شوند و گروه دیگر با کشیدن یک بند لوله آبرسانی از خطرات بعدی جلوگیری کردند.
وفائی تصریح کرد: آتش نشانان در کمترین زمان ممکن خود را به محبوسین رساندند و تمامی نفرات را صحیح و سالم از خانه خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.
به گزارش صدا و سیما، وی بیان کرد: با درخواست عوامل شهرداری برای جمع آوری خاک و نخاله، آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و تحویل به عوامل انتظامی و شهرداری به عملیات خود پایان دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید