روزانه 600 هزار لیتر بنزین سوپر در تهران توزیع می‌شود

    کد خبر :890300
روزانه 600 هزار لیتر بنزین سوپر در تهران توزیع می‌شود

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه بنزین سوپر در انبار ری موجود است، هر جایگاهی طبق برنامه و قرارداد از این بنزین دریافت می‌کند، گفت: روزانه 500 تا 600 هزار لیتر بنزین سوپر در شهر تهران توزیع می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

کرامت ویس‌کرمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر در پالایشگاه شازند و اصفهان بنزین سوپر تولید می‌شود و در جایگاه‌های مشخص شده، بویژه در تهران توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بنزین سوپر در انبار ری موجود است، هر جایگاهی طبق برنامه و قرارداد از این بنزین دریافت می‌کند، افزود: روزانه 500 تا 600 هزار لیتر بنزین سوپر در شهر تهران توزیع می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره کیفیت بنزین نیز توضیح داد: کیفیت بنزین مطابق استاندارد در پالایشگاه در حال تولید است و بر مبنای استاندارد یورو 4 توزیع می‌شود، اکنون در کلان‌شهرها کل بنزین و نفت‌گاز یورو 4 است، طبق برنامه‌ریزی‌ پروژه‌هایی تعریف شده که با جذب سرمایه‌گذاری نسبت به نوسازی و ارتقای بنزین تولیدی تمام پالایشگاه‌ها اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: با بهینه‌سازی تمامی پالایشگاه‌ها میزان تولید بنزین و نفت‌گاز یورو 4 را افزایش می‌دهیم و به این ترتیب تعداد شهرهایی که مشمول می‌شود، گسترش پیدا می‌کند.

ویس‌کرمی تاکید کرد: زمان صددرصد شدن تولید تمامی بنزین با استاندارد یورو 4 بستگی به تامین منابع دارد، این پروژه‌ها هزینه‌بر هستند و باید منابع مالی مورد نیاز تامین شود تا بر مبنای تامین مالی طراحی شوند. البته کارهای مطالعاتی انجام شده اگر منابع تامین شود اقدام به نوسازی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس روزانه 40 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود که شاخصه‌های زیست‌محیطی از جمله گوگرد، ترکیبات آروماتیک، الفین و بنزن را دارد، درست است که به عنوان بنزین معمولی تولید و عرضه می‌شود اما قابلیت تولید یورو 4 را دارد. بعبارت دیگر 40 میلیون لیتری که بعنوان بنزین معمولی در ستاره خلیج‌فارس تولید می‌شود شاخص زیست‌محیطی را دارد، اگر این موضوع را در نظر بگیریم عمده تولید بنزین در کشور استانداردهای زیست محیطی را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید