روحانی: مشکلات در خوزستان کم شده است

    کد خبر :830101
روحانی: مشکلات در خوزستان کم شده است

رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات اخیر در استان خوزستان گفت: بخشی از مشکلات در این استان کم شده و امیدواریم با حضور معاون اول و دیگر مسئولان بقیه مشکلات هم تخفیف یابد. حل و فصل مسائل خوزستان طبق دستور دیروز رهبر معظم انقلاب باید ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام ‌المسلمین حسن روحانی روز شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو در سراسر کشور در هشتاد وچهارمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، با اشاره به گزارش وزیر نیرو که به همراه معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان سفر کرده است از تصمیمات و اقدام برای حل مشکلات این استان، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این ایام برای رفع مشکلات اخیر استان انجام شده و معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزیران دولت برای بررسی و حل مشکلات مردم در استان حضور دارند.

روحانی با بیان اینکه مشکل کم آبی امروز استان بخاطر کاهش 52 درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته و خشکسالی بی سابقه ناشی از آن به همراه افزایش دمای هوا در این منطقه است، گفت: بخاطر کمبود آب پشت سدها که 50 درصد کاهش داشته است، نمی توانیم آب پشت سدها را رهاسازی کنیم چون در شهریور و مهر مردم دچار مشکل بیشتری خواهند شد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در سال گذشته بخش زیادی از طرح‌های آبرسانی در شهرهای مختلف استان خوزستان انجام شده است و در بخش کشاورزی خوزستان نیز اقدامات عظیمی در توسعه کانال‌کشی و زهکشی زمین های زراعی استان به اجرا درآمد، به گونه‌ای که در طول 8 سال 295 هزار هکتار زمین در سطح استان خوزستان و بخش کمی از استان ایلام برای کانال‌کشی و زهکشی به انجام رسید.

دکتر روحانی با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب استان خوزستان اقدامات بسیار بزرگی در 8 سال گذشته انجام شده است، اظهار داشت: در طرح غدیر آب آشامیدنی را از سد دز به بخش بزرگی از خوزستان و اهواز انتقال دادیم، اما در عین حال و برغم همه تلاش‌هایی که شده هنوز مشکلات استان به طور کامل پایان نیافته است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته استان خوزستان با مشکل گرد و غبار دچار گرفتاری شده بود، گفت: دولت در این زمینه بخش زیادی از خطوط انتقال برق را تعویض کرد و 46 هزار هکتار از زمین‌هایی که گرد و غبار خیز بود را نهال‌کاری کرد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید مشکل خوزستان کامل حل شود، گفت: اعتراض حق روشن مردم خوزستان است و اگر تعداد اندک چند ده نفره را کنار بگذاریم، بقیه مردم اعتراض به حقی داشته اند و خواستار حل و فصل مشکلاتشان بودند و در این راستا مسئولین هم تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا مشکلات مردم بزرگوار استان برطرف شود.

رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات وزارت نیرو در طول دولت یازدهم و دوازدهم، اظهار داشت: اقدامات لازم برای تولید بیش از 17 هزار مگاوات برق در سال 96 انجام شده بود و می‌بایست در سال 97 سرمایه‌گذاری‌ آن انجام شود.که با تحریم دچار مشکل شد. چرا که بخش عمده‌ای از این سرمایه‌گذاری‌ها کشور اضافه شد و برق آن وارد مدار شده است.

دکتر روحانی گفت: در سال‌های 97 الی 99 بخش صنعت برغم جنگ اقتصادی توسعه بسیار زیادی داشت و در 3 ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته شاهد توسعه صنعتی بسیار بالایی هستیم. به طور طبیعی توسعه بخش صنعت موجب افزایش مصرف برق می‌شود و امسال در کنار این موضوع بخاطر گرمای شدید هوا و خشکسالی، در بخش برق دچار مشکل شدیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم بدانند که وزارت نیرو در 2 سال اخیر برای آب و برق 132 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و همه این سرمایه‌گذاری‌ها در 2 سال گذشته به افتتاح رسیده است.

به گزارش ایرنا، دکتر روحانی با قدردانی از همه مهندسین، کارگران و دست‌اندرکاران بخش صنعت آب و برق، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم تلاش زیادی در حوزه انتقال آب، برق‌رسانی روستایی و ساخت تصفیه‌خانه های آب و فاضلاب و احداث سد بخصوص در نقاط مرزی و همچنین شیرین‌سازی آب خلیج فارس و انتقال آن به شرق کشور، انجام شده است و باید اینگونه اقدامات همچنان ادامه یابد تا مردم مشکلی در این بخش‌ها نداشته باشند. همچنان که سدها و نیروگاه‌های بسیار عظیمی در حال احداث است که طی سال جاری و سال آینده به افتتاح خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید