روحانی: این هفته واکسیناسیون آغاز می‌شود

  • سیاسی
  • شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۱۷
    کد خبر :783055

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فرآیند انجام واکسیناسیون کرونا ۵ تا ۱۰ ماه زمان می‌برد، گفت: این هفته واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود.

آقای حسن روحانی در ادامه سخنانش در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه درمان قطعی و مؤثری برای کرونا وجود ندارد، افزود: حالا در یک شرایطی ممکن است برخی تجویز‌هایی لازم باشد برای آنکه این بیماری به بخش‌هایی از بدن آسیب می‌زند؛ برای ترمیم آن بخش‌ها یک نوع تجویز‌هایی انجام می‌شود؛ اما اینکه یک دارو یا درمان خاصی برای این ویروس وجود داشته باشد تا امروز نداشته ایم.

رئیس جمهور ادامه داد: آن دارو‌هایی که در دنیا معروف و می‌گویند مؤثر است؛ در ایران همه آن‌ها ساخته شده و در اختیار بیمارستان‌ها و بیماران قرار گرفته است؛ بنابر این در این زمینه هم علیرغم اینکه قطعیت هنوز نیست، کشور همه تلاش خود را انجام داده است.

آقای روحانی با اشاره به موضوع دیگری که در هفته‌های اخیر در رسانه‌های بیگانه مطرح شد، اظهار داشت: این موضوع واکسیناسیون است؛ امروز به این نتیجه رسیدند که یکی از راه‌های ایمن سازی از طریق واکسیناسیون است تا بتوانند یک ایمنی جمعی را بوجود بیاورند.

رئیس جمهور افزود: البته این کار اگر طبق معمول می‌خواست انجام شود ما به این زودی‌ها به واکسن نمی‌رسیدیم؛ ممکن بود بیش از دو سال منتظر می‌ماندیم تا به واکسن مطمئن برسیم. به خاطر اینکه این بیماری تلفات زیادی می‌گرفت و شرایط مشکلی را در کشور بوجود آورده بود؛ ناچار شدند که در سازمان جهانی بهداشت یک مجوز اضطراری را صادر کردند.

آقای روحانی با اشاره به این که در دنیا واکسن‌های مختلفی ساخته شد، گفت: حدود ۱۴۰ واکسن در جهان ساخته شد و الان ۶ تا ۷ واکسن در جهان معروف شده اند و مصرف می‌شوند؛ اما در عین حال باید بدانیم که جمعیت بشر نزدیک ۸ میلیارد است؛ واکسن برای این ۸ میلیارد نفر به این زودی‌ها تهیه نمی‌شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: حالا اگر هر کشوری حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد واکسن بزنند ایمنی جمعی درست می‌شود؛ اما باز هم رقم بسیار بزرگ است.

آقای روحانی گفت: این واکسن دو مرحله‌ای است و پس از تزریق اولیه چند هفته بعد باید دو مرتبه واکسن تزریق شود؛ بنابر این مشکلات خاص خودش را دارد و ما هم در ایران یک جمعیت ۸۰ میلیونی داریم و نیاز داریم در اینجا هم یک عدد قابل توجهی واکسن تزریق شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر واکسن هم فراهم باشد امکانات تزریق واکسن به گونه‌ای نیست که بشود آن را در یک یا دو روز انجام داد، اظهار داشت: اگر واکسن بخواهد در ایران انجام شود چیزی حدود ۵ تا ۱۰ ماه زمان می‌برد و این گونه نیست که یک روزه واکسن تزریق شود.

آقای روحانی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها خودشان را آماده کرده اند تا واکسیناسیون در ایران انجام شود، گفت: خوشبختانه اولین محموله واکسن وارد کشور شده است و در همین هفته واکسیناسیون آغاز می‌شود.

رئیس جمهور ضمن تشکر از وزیر بهداشت، بانک مرکزی، وزیر خارجه و سفرا و هواپیمایی کشوری افزود: امروز ما به واکسیناسیون رسیده ایم و هفته دهه مبارکه فجر هفته جشن ملی کشور ماست که در آن واکسیناسیون طبق اولویت‌ها آغاز می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید