رایزنی مقامات آمریکا و اسرائیل درباره ایران!

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۲۱
    کد خبر :954876
سالیوان (2)

روزنامه صهیوینستی «تایمز اسرائیل» گزارش داد، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در دیدار سالیوان آنچه را به زعم خود “تهدیدات ایران” خواند، مورد بحث قرار داد.

کوخاوی همچنین “وضعیت شکننده امنیتی در کرانه باختری” را در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا بررسی کرد.این رسانه صهیونیست، هماهنگ کردن برنامه های مرتبط با ایران را هدف مذاکرات پنج روزه کوخاوی با مقامات ارشد امنیتی آمریکا ارزیابی کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای درباره دیدار سالیوان و کوخاوی تصریح کرد: “دو طرف بر اراده جمعی برای مقابله با چالش های امنیتی غرب آسیا از جمله تهدیدات ایران و گروه های نیابتی آن تاکید کردند.”

بیانیه کاخ سفید همچنین با تکرار اتهام های واهی مقامات آمریکایی، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای متهم کرد و گفت: “سالیوان، متعهد بودن بایدن برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی را به کوخاوی یادآوری کرد.”

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به اختلاف تل آویو و واشنگتن درباره توافق هسته ای با تهران اشاره کرد و نوشت که با توقف مذاکرات، این اختلاف نظر اکنون دیگر معنا ندارد و آمریکا بیشتر بر اغتشاشات ایران متمرکز شده است.

کاخ سفید در این بیانیه تصریح کرد: دو طرف درباره اهمیت کاهش تنش ها در کرانه باختری گفت‌وگو کردند و سالیوان گفت که کماکان راه حل ایجاد «دو دولت» بهترین راه برای رسیدن به صلح دائمی است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، آمریکا نگران است که اوضاع از کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین خارج شده و چشم انداز تشکیل به اصطلاح “دو دولت” از بین برود.

ایرنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید