رایزنی آمریکا و عربستان درباره چالش های منطقه ای

    کد خبر :814128

وزرای خارجه عربستان و آمریکا درباره روابط دو جانبه و شراکت راهبردی دو کشور و همچنین جنبه های همکاری در قبال چالش های منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که شاهزاده «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه این کشور، یک تماس تلفنی از همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، بن فرحان و بلینکن در گفت و گوی تلفنی خود ضمن بحث و بررسی روابط دو جانبه میان عربستان و آمریکا و شراکت راهبردی میان دو کشور، به رایزنی درباره جنبه های همکاری در قبال چالش های منطقه ای و بین المللی نیز پرداختند.

در همین حال، شبکه خبری «الجزیره» قطر نیز گزارش داد که بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، وزیر خارجه این کشور و همتای سعودی وی در گفت و گوی تلفنی خود، اهمیت پشتیبانی بین المللی از تلاش های بشردوستانه در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شایان ذکر است که بلینکن در یک سفر رسمی به منطقه خاور میانه طی سه روز گذشته، به طور جداگانه با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر و ملک «عبدالله دوم»، پادشاه اردن دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید