رابط کاربری One UI Book 4 سامسونگ برای ویندوز معرفی شد

    کد خبر :856696

پس از معرفی اندروید 12 توسط گوگل حالا نوبت به دیگر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند رسیده تا از پوسته‌های اختصاصی متکی به این سیستم‌عامل رونمایی کنند. در همین راستاسامسونگ روز گذشته در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود رابط کاربری One UI Book 4 را معرفی کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندارمانند رابط کاربری One UI که ظاهر اندروید را تغییر می‌دهد، One UI Book هم ظاهر ویندوز را عوض می‌کند تا با زبان بصری رابط کاربری لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های سامسونگ هماهنگی بیشتری پیدا کنند.در راستای همین موضوع، سامسونگ امروز ویدیویی تبلیغاتی منتشر کرد و در آن رابط کاربری اختصاصی One UI Book 4 را برای لپ‌ تاپ‌های ویندوزی به نمایش گذاشت.

چند سالی هست که سامسونگ همکاری گسترده‌ای را با مایکروسافت آغاز کرده و از مدت‌ها قبل شاهد استفاده از اپلیکیشن‌های مایکروسافت در گوشی‌های سامسونگ هستیم. همچنین سامسونگ در طرح‌های مربوط به برقراری ارتباط میان ویندوز و گوشی‌های اندرویدی نقش مهمی داشته است.

 

 

طبق اعلام سامسونگ، One UI Book 4 برای لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک پرو ۳۶۰، گلکسی بوک پرو، گلکسی بوک فلکس، گلکسی بوک و گلکسی بوک اودیسه ارائه می‌شود. همچنین مطمئنا دیگر لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ هم این رابط کاربری را دریافت می‌کنند.

در حال حاضر اطلاعات چندانی از این رابط کاربری منتشر نشده و نمی‌دانیم که چگونه و تا چه حد ظاهر ویندوز را تغییر می‌دهد. خود رابط کاربری One UI ظاهر اندروید را به طور گسترده دست‌خوش تغییر می‌کند ولی ویندوز یک سیستم‌عامل متن‌باز نیست و به همین خاطر سامسونگ هم نمی‌تواند ظاهر آن را تا حد زیادی تغییر دهد.

علاوه بر این در روزهای گذشته هم اطلاعاتی درباره رابط کاربری One UI 4 منتشر شده و سامسونگ اعلام کرده بود که کدام گوشی‌های سامسونگ در چه زمانی قادر به دریافت نسخه‌های آزمایشی رابط کاربری One UI 4 خواهند بود. طبق این گزارش سامسونگ انتشار برزورسانی آزمایشی را با گوشی‌های پرچمدار خود و در ابتدا با سری گلکسی اس 21 آغاز کرده است.

علاوه بر آن نیز طبق لیست اعلامی سامسونگ، مشخص شده است که کدام دستگاه‌ها به هنگام انتشار بروزرسانی نسخه پایدار اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4 آن را دریافت خواهند کرد. آن طور که گوگل اذعان داشته، آپدیت اندروید 12 تا پایان سال میلادی جاری در دسترس کاربران سامسونگ و دیگر شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید