رئیس قوه قضائیه: سلامت مجموعه‌های اداری دغدغه مسئولان قضایی باشد/به زمین‌خواران سودجو مجال تعدی نمی‌دهیم

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۴۳
    کد خبر :721980

رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به بررسی پرونده متهمان سیل سال گذشته در شیراز بر لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه در بروز سیل و خسارات ناشی از آن تاکید کرد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز وارد شیراز شد در دیدار با مقامات قضائی استان همچنین بر لزوم برچیده شدن فساد، رشوه خواری و پارتی‌بازی در نظام اداری کشور تاکید کرد و آن را از ملزومات عملی شدن گام دوم انقلاب دانست.

وی اظهار داشت: با توجه به بررسی پرونده متهمان سیل شیراز در سال گذشته و انجام اقدامات لازم باید توجه داشت که مهم‌ترین گام پس از وقوع سیل یاد شده، اقدامات پیشگیرانه در امر لایروبی بود که در ان زمینه امسال، شاهد اتفاق ناگواری در استان فارس و شهر شیراز نباشیم.

آیت الله رئیسی ضمن اشاره به وجود ذخایر ارزشمند منابع طبیعی در استان، صیانت از این منابع را اولویتی مهم برشمرد و تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که عده‌ای زمین‌خوار و سودجو به این سرمایه‌های ملی تعدی کنند.

وی همچنین مبارزه با افرادی که با بهره‌گیری از انشعابات غیرمجاز از حامل‌های انرژی به صورت رایگان استفاده می‌کنند را از موضوعات مهم برشمرد و گفت: متولیان امر باید برای شناسایی و برخورد با این افراد با جدیت تلاش کرده و به مقابله با آنها همت گمارند.

به گزارش فارس ، رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود، حفظ کرامت انسانی را از اولویت‌های دیگر دستگاه قضا برشمرد و افزود: حفظ کرامت انسانی چه برای متهم، زندانی یا برای ارباب رجوع ضروری است و مجموعه قضائی باید به این امر مهم، توجه کافی داشته باشند.

آیت الله رئیسی برخورد با تخلفات در مجموعه‌های اداری را از دیگر اولویت‌ها در نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: امروزه مدعیان مبارزه با فساد، کارکنان دستگاه قضا هستند بر همین اساس سلامت دستگاه اداری باید برای مسوولان ارشد قضائی، محوریت داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه، فارس را استانی فرهنگ‌پرور خواند و گفت: این استان در زمینه شعر، ادب و فرهنگ سرآمد است بنابراین در زمینه کاهش پرونده‌های قضائی از جایگاه مناسبی برخوردار بوده و این روند باید استمرار یابد.

وی رعایت ادب و احترام در برخورد با همه اقشار جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: چنان چه این موضوع به حاشیه برود به یک آسیب اجتماعی تبدیل خواهد شد که در نهایت ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

آیت‌الله رئیسی گفت: همچنین مجموعه قضائی و مقامات ارشد استان باید در مقابل کژی‌ها، بردباری پیشه کنند تا از جاده عدالت خارج نشده و با رسیدگی به حقیقت، فضای مبتنی بر واقعیت شکل بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید