رئیس‌جمهور: شرط توافق خوب در مذاکرات، برداشتن تحریم‌هاست

  • سیاسی
  • شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۰۴
    کد خبر :869324

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر طرف مقابل برای رفع تحریم‌ها مصم باشد یک توافق خوب انجام خواهد شد، گفت: ارتباط با همسایگان برای ما یک استراتژی است و تاکتیک نیست.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، صبح امروز(شنبه) در گردهمایی روسای منتخب نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور، گفت: رمز موفقیت همه انبیا صبر و ایستادگی در راه هدف هست و بهترین مدال خدا به پیامبرش «شرح صدر» است و این مدال بزرگی برای رسول گرامی اسلام است و برای ائمه اطهار و پیشوایان هم همین گونه است.

وی افزود: صبر و بردباری رسالت بزرگی است که بر دوش شخصیت هایی است که می‌خواهند در عالم اثرگذار باشند و تحول ایجاد کنند و باید بردبار بود و با تعقل و عقلانیت و تدبیر مسائل را رصد کرد و با ایستادگی پای کار ایستادند تا به نتیجه برسد وگرنه با سستی و امروز و امروز کردن کار جامعه و افراد پیش نمی رود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما نیازمند آن هستیم که ورود به گام دوم تحولی را در کشور شاهد باشیم، گفت: بیانیه گام دوم سندی واقع بینانه برای ترسیم 42سال گذشته و ترسیم آینده بیانیه گام دوم است و جادارد با نگاه به این بیانیه بینیم که باید چگونه حرکت کرده و عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تحول باید اتفاق بیفتد و در این تحول باید فاصله وضع موجود و مطلوب را کم کنیم، گفت: رویکردها باید تغییر کند و اگر نگاه ها تغییر نکند اتفاقی نخواهد افتاد و تحول شناختی باید اتفاق بیفتد.

رئیسی با بیان اینکه دومین تحول تحول در فرآیندهاست که برایندها در کشور مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، گفت: اگر تحول در فرآیند ها اتفاق نیفتد اتفاقی نخواهد افتاد و پیگیری اداری مسائل بسنده شود کار به جایی نمی رسد و باید تحولی انجام شود و وزارت امور خارجه می‌تواند آغازگر تحولی در این مسیر باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سومین تحول، تحول نهادی است و باید در مجموعه‌های اداری ما تحول ایجاد شود و چابکی ایجاد شود، گفت: سفیران هم هویت انقلاب و هم منافع جمهوری اسلامی را در خارج از کشور نمایندگی می‌کنند وباید در مواجهه با سختی ها و کاستی ها خسته نشد و کارها را مجدانه پیگیری کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی چهره با ظرفیتی بود و اگر قرار بود یا برخی ناملایمات و مشکلات کنار رود نمی توانست با داعش و تکفیری ها مواجه شود و راز موفقیتش ظرفیت داشتن ایشان بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه نمی شود مشکلی در داخل کشور باشد و وزارت خارجه بگوید آن مشکل داخل است، گفت: بخش قابل توجهی از ایرانیان خارج کشور هستند و سفیران و سرکنسولها باید به ایرانیان خارج از کشور مراجعه کنند چون دولت نسبت به آنان وظایفی دارد و به دلیلی تعلق آبا و اجدادی مایل هستند در ایران سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: بسیاری برای سفر به ایران مشتاق هستند و اگر اقتصاد گردشگری و دیجیتال و دریازا را فعال کنیم مشکلات اقتصادی حل می شود و در این زمینه نقش وزارت خارجه مهم است.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر اینکه نقطه اقتدار اصلی برقراری ارتباط بین کشورهاست و اینکه چقدر توانسته ایم با کشورها ارتباط برقرار کنیم و این هم از مولفه های اقتدار کشور است، گفت: یک حرکت جدی نسبت به کشورهای همسایه می طلبد تا همسایه ها را به چشم فرصت نگاه کنیم و مرزها تهدید نیست و فرصت است و باید به مرزها درست نگاه کنیم.

رئیسی با بیان اینکه باید روابط با همسایگان و بویژه روابط اقتصادی پایدار شود، گفت: ارتباط با رژیم صهیونیستی نه برای کشورهای منطقه و نه برای این رژیم امنیت ساز نیست و تعامل کشور های منطقه می تواند آرامش به منطقه به ارمغان بیاورد و امروز ایران سلامی خیرخواه است و این خیرخواهی ایجاب می‌کند که این ارتباطات را داشته باشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه تحریم آمریکا علیه ما تحریم اقتصاد پایه است، گفت: راهبرد دشمن این است که این تحریم‌ها را نگه دارد و راهبرد ما این است که با دو روش خنثی سازی تحریم ها و اقدام جدی در جهت رفع تحریم ها از تحریم‌ها عبور کنیم ما به دنبال هر دو روش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر طرف مقابل برای رفع تحریم‌ها مصم باشد یک توافق خوب انجام خواهد شد، گفت: ارتباط با همسایگان برای ما یک استراتژی هست و تاکتیک نیست.

به گزارش فارس، رئیس جمهور تاکید کرد: وضع موجود در سیاست همسایگی مطلوب نیست و حداقلی هست و سفرا و نمایندگی ها در این زمینه تاثیرگذار هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید