رئیسی جایگاه «بازرس ویژه ریاست جمهوری» را پس از ۸ سال احیا کرد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۷:۰۶
    کد خبر :858641
رئیسی جایگاه «بازرس ویژه ریاست جمهوری» را پس از ۸ سال احیا کرد

با انتخاب «درویشیان» به عنوان «نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با فساد»، این جایگاه حقوقی پس از ۸ سال مجددا احیا شد.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور، در جلسه هیات دولت روز چهارشنبه ( ۱۲ آبان)، اعلام کرد «بنده هیچ خط قرمزی ندارم؛ نه دفترم، نه معاونینم و نه وزرا هیچ کدام خط قرمزی برای بنده نیستند.»

رئیس جمهور در همین جلسه، حجت الاسلام درویشیان را به عنوان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با فساد منصوب کرد.

در این جلسه بر اساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی و مصوبه هیئت وزیران، اختیارات رئیس جمهور و هیئت وزیران در «مبارزه با مفاسد اقتصادی» و «اجرای سند ملی مبارزه با فساد» به حجت الاسلام درویشیان تفویض شد.

پیش از این جایگاه بازرسی ویژه رئیس‌جمهور به دفتری ذیل «محمود واعظی» تنزل یافته و حتی «حسن روحانی» رئیس جمهور وقت حاضر نشد برای بازرس ویژه حکمی امضا کند،از این رو حکم انتصاب این جایگاه توسط «رئیس دفتر رئیس جمهور وقت» امضا شده بود.

امروز علاوه بر اختیارات بازرس ویژه ،به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی رئیس‌جمهور اختیارات خود در مبارزه با فساد را هم به درویشیان تفویض کرد. بر این اساس تصمیمات «نماینده ویژه رئیس جمهور» در امور اجرایی مبارزه با فساد در حکم تصمیمات رئیس جمهور وهیئت وزیران بوده و لازم‌الاجرا است.

همچنین نماینده ویژه رئیس جمهور موظف است گزارش عملکرد ماهانه خود را به رئیس جمهور ارائه کند.

به گزارش مهر، پیشتر رئیس جمهور در شهریور ماه اصول دوازده‌گانه حاکم بر «نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی» در دولت سیزدهم را به اعضای دولت و دستگاه‌های اداری و اجرایی ابلاغ کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید