دیگر قابلیت استفاده از برنامه ضبط مکالمه در اندروید وجود ندارد

    کد خبر :904459

گوشی‌های اندرویدی نسل جدید اغلب فاقد قابلیت ضبط مکالمه هستند اما می‌توان از صدها یا حتی هزاران برنامه ضبط مکالمه موجود در فروشگاه پلی استور گوگل استفاده کرد. خبر بد اینکه ممکن است به زودی دیگر نتوانید از برنامه‌های ضبط صدا بر روی گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید.

بازتاب -گوگل اخیراً در جریان یک وبینار مخصوص توسعه دهندگان خبر از اعمال یک سیاست جدید در راستای حفاظت از حریم خصوصی کاربران داده است که اجرایی شدن آن به معنای از کار افتادن کامل برنامه‌های ضبط مکالمه است.

این تغییر جدید از روز 11 ماه می امسال (21 اردیبهشت 1401) اجرایی می‌شود و گوگل دسترسی توسعه دهندگان به Accessibility API را محدود می‌کند که برای ضبط مکالمه ضروری است. به گفته گوگل این API برای ضبط مکالمه طراحی نشده است و نباید برای چنین منظوری مورد استفاده قرار بگیرد.

چنین اتفاقی می‌تواند به معنای پایان کار برنامه‌های ضبط مکالمه بر روی گوشی‌های اندرویدی باشد. گوگل در گذشته نیز به مرور API های مورد استفاده برنامه‌های ضبط مکالمه را با توجیه حفاظت از حریم خصوصی کاربران حذف کرده بود.

گوگل در اندروید 10 و نسخه‌های پس از آن ضبط مکالمه را از کار انداخته است اما توسعه دهندگان برنامه‌های ضبط مکالمه با زیرکی از Accessibility API برای این منظور سوءاستفاده می‌کنند. با این حال از ماه آینده دیگر نمی‌توانند از این رابط برنامه نویسی برای ضبط مکالمه در اندروید استفاده کنند.

لازم به ذکر است این سیاست جدید گوگل شامل گوشی‌هایی نمی‌شود که ذاتاً دارای قابلیت ضبط مکالمه هستند. هنوز نمی‌دانیم گوگل چگونه می‌خواهد استفاده از Accessibility API برای ضبط مکالمه را غیر ممکن کند اما می‌تواند از طریق آپدیت‌های جدید اندروید صورت بگیرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید