دپوی واکسن کرونا در آمریکا

    کد خبر :804609
دپوی واکسن کرونا در آمریکا

در شرایطی که کشورهایی مثل هند و برزیل به جهنمی از کرونا تبدیل شده و به شدت نیازمند واکسن هستند، خبرها حاکی از انباشت واکسن مازاد در آمریکا حکایت دارد بطوری که برخی نهادهایی آمریکایی از دولت بایدن خواسته‌اند بجای نگهداری واکسن مازاد در انبارها، آن را به کشورهای نیازمند بدهد.

خبرگزاری رویترز نوشت: اتاق بازرگانی آمریکا از دولت جو بایدن خواست میلیون ها دوز از واکسن استرازنکا را که در این کشور انبار شده است به کشورهای برزیل و هند و دیگر کشورهای بشدت آسیب دیده از همه گیری ویروس کرونا ارائه دهد.

میرون بریلینت رئیس بخش امور بین الملل اتاق بازرگانی آمریکا روز جمعه در بیانیه ای ضمن بیان این درخواست افزود: دوزهای این واکسن در آمریکا مورد نیاز نخواهد بود و این کشور تا اویل ماه ژوئن به اندازه کافی واکسن برای واکسینه کردن همه شهروندانش تولید خواهد کرد.

وی با اشاره به مشارکت بین المللی برای اطمینان از دسترسی گسترده به واکسن افزود: انتقال دوزهای انبار شده واکسن استرازنکا به کشورهایی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند بر نقش رهبری آمریکا از جمله در کوواکس (برنامه جهانی دسترسی عادلانه به واکسن) تاکید خواهد داشت. تا وقتی ایمنی جمعی وجود نداشته باشد هیچ کس در مقابل همه گیری ایمن نخواهد بود.

این مقام آمریکایی همچنین اظهار داشت که اتاق بازرگانی آمریکا قویا دولت آمریکا را تشویق می کند تا میلیون ها دوز از واکسن استرازنکا را که در انبار نگهداری می شود و دیگر تجهیزات حفظ جان انسان ها را به کشورهای هند، برزیل و دیگر کشورهای بشدت آسیب دیده از همه گیری کرونا تحویل دهد.

شرکت داروسازی و زیست فناوری انگلیسی- سوئدی چند ملیتی استرازنکا در ساخت واکسن کووید-۱۹ اکسفورد و استرازنکا نقش داشته است. این شرکت از دسامبر ۲۰۲۰ مراحل کارآزمایی بالینی را جهت تولید واکسن کووید ۱۹ آغاز کرد و در تاریخ ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ این واکسن برای استفاده در برنامه واکسیناسیون بریتانیا مورد تأیید قرار گرفت و واکسیناسیون از ۴ ژانویه ۲۰۲۱ با تزریق به برایان پینکر ۸۲ ساله در بریتانیا آغاز شد.

از ابتدای همه گیری آمار جان باختگان از کرونا در جهان از مرز سه میلیون نفر گذشته است و این ویروس مرگبار تاکنون در جهان ۱۴۶ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۵۵۶ نفر را مبتلا کرده است.

به گزارش دانشجو، تولید واکسن ها امیدها به کنترل این همه گیری را زنده کرد اما کارشناسان و متخصصان تاکید کرده اند که واکسن‌های کرونا موجب ایمن‌سازی دریافت‌کنندگان واکسن در برابر ویروس می شوند اما نمی‌توانند کووید ۱۹ را ریشه کن‌کنند و مانع شیوع آن شوند؛ بنابراین استفاده از ماسک تا پایان واکسیناسیون ضروری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید