دولت آمریکا خواستار تجدیدنظر درباره حکم دادگاه تیک تاک شد

    کد خبر :752083

دولت آمریکا روز پنجشنبه با ارائه دادخواستی درباره حکم یک قاضی که مانع اجرای ممنوعیت برنامه چینی تیک تاک در این کشور شد، درخواست تجدید نظر کرد. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که این حکم را به دادگاه تجدید نظر در بخش واشنگتن دی سی ارسال کرده است.

اواخر ماه سپتامبر، یک قاضی آمریکایی موقتاً اجرای دستور دولت ترامپ را که قرار بود شرکت های اپل وگوگل را مجبور به حذف برنامه تیک تاک از فروشگاه های برنامه خود کند، متوقف کرد.

شرکت بایت دنس چین، که مالک چینی برنامه تیک تاک است، برای فروش این برنامه محبوب تحت فشار دولت آمریکا بوده است.

کاخ سفید ادعا می کند که برنامه تیک تاک خطر امنیت ملی برای آمریکا ایجاد می کند چرا که اطلاعات شخصی 100 میلیون آمریکایی که از این برنامه استفاده می کنند را می تواند در اختیار دولت چین قرار دهد.

هر گونه توافقی میان این شرکت و شرکت های آمریکایی همچنان باید توسط کمیته سرمایه گذاری خارجی دولت ایالات متحده (CFIUS) بررسی شود.

مذاکرات با شرکت های والمارت و اوراکل در حال انجام است تا به عنوان یک شرکت جدید به نام “تیک تاک گلوبال” که تحت نظارت ایالات متحده است، سهیم شوند.

اما شرایط اصلی معامله – از جمله اینکه چه کسی مالکیت اکثریت سهام شرکت را در اختیار خواهد داشت – مورد اختلاف است.

شرکت بایت دنس نیز اعلام کرده است که هر توافقی باید به تأیید دولت چین برسد. پکن در فهرست شرکت های فن آوری خود که ممنوعیت صادرات دارند، تجدید نظر کرده است به گونه ای که در مورد هرگونه معامله تیک تاک دولت باید نظر دهد.

به گزارش تسنیم، این شرکت علت اصلی ممنوعیت را که همراه با افزایش تنش میان دولت ترامپ و چین رخ داده است، نگرانی در زمینه امنیت ملی نمی داند بلکه می گوید بیشتر به علت ملاحظات سیاسی مرتبط با انتخابات پیش رو در آمریکاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید