دعوت از ۲ انیمیشن ایرانی به کارتون کلاب ایتالیا

    کد خبر :822732
دعوت از ۲ انیمیشن ایرانی به کارتون کلاب ایتالیا

سی و هفتمین جشنواره «کارتون کلاب» که در شهر ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود، پذیرای ۲ انیمیشن «جیک» و «ستارگان زیر باران» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

جشنواره بین‌المللی «کارتون کلاب» از ۱۲ تا ۱۵ جولای(۲۱ تا ۲۴ مرداد ماه) در شهر ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود و انیمیشن‌های «جیک» به کارگردانی ایمان لطفیان و «ستارگان زیر باران» ساخته سارا نامجو در بخش مسابقه بین‌الملل سی وهفتمین دوره جشنواره انیمیشن بین‌المللی این جشنواره حضور دارند.

در این جشنواره هر ساله حدود ۲۵۰ فیلم کوتاه انیمیشن از سراسر جهان پذیرفته شده و به نمایش درمی‌آیند. سی و هفتمین دوره جشنواره «کارتون کلاب» به دلیل شرایط همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، به صورت فیزیکی و آنلاین برگزار خواهد شد.

نشان اصلی این جشنواره، جایزه «آقای رُوسی» (Signor Rossi Award) است که برگرفته از مشهورترین کاراکتر خلق شده توسط «برونو بوزتو» انیماتور مشهور ایتالیایی است. ۳ سال پیش مهدی خرمیان با انیمیشن «سوزنبان» موفق به کسب جایزه «آقای رُوسی» شده بود.

انیمیشن «جیک» داستان تعدادی جوجه است؛ جوجه‌هایی معمولی که بر اثر رنگ شدن برای هم غریبه شده‌اند و حالا روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند، این درگیری ادامه دارد تا زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد…

به گزارش ایسنا، در خلاصه داستان «ستارگان زیر باران» هم آمده است: «در روزی بارانی مسافران یک قطار شاهد سوار شدن پسرکی به قطار هستند. پسرک با معجزه‌های کوچکش نور را به دنیای آنها برمی گرداند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید