در انفجار کارگاه تولید مواد محترقه 4 نفر کشته شدند

  • حوادث
  • دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ۸:۳۸
    کد خبر :979805
انفجار کارگاه تولید مواد محترقه 4کشته

انفجار کارگاه ساخت مواد محترقه و ابزار آتش بازی در جشن ها با مرگ 4 عضو یک خانواده و مجروح شدن 6 زن و مرد پایان یافت.

سرهنگ علی همه خانی سرپرست معاونت اجتماعی پلیس پایتخت در تشریح جزئیات حادثه انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی دیمی که به کارگاه تبدیل شده بود در خیابان مازندران گفت: در پی ساخت مواد محترقه در داخل منزل مسکونی قدیمی که به کارگاه تبدیل شده بود انفجار صورت گرفت و ۴نفر در اثر این انفجار جان باختند.

گفتنی‌ است این خانه دو طبقه بوده که به محلی برای ساخت مواد محترقه تبدیل شده بود و در اثر انفجار تخریب شد. در هنگام این حادثه 11 نفر در داخل خانه حضور داشتند که در پی انفجار سه مرد و یک زن جان باختند و سه نفر مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شده و بقیه با سوختگی جزئی به صورت سرپایی درمان شدند.

با اعلام این حادثه به بازپرس محمد جواد شفیعی، کشیک ویژه قتل وی به همراه تیم جنایی در محل حاضر شد.

نخستین بررسی ها نشان داد در این کارگاه برای مجالس عروسی و جشن ها ابزار آتش بازی و مواد محترقه تولید می شد و مردی 40 ساله به همراه پسر 17 ساله اش و دایی 30 ساله و دوست 25ساله پسر نوجوان در دم جان باختند و 6 زن دیگر نیز دچار سوختگی و صدمات جسمانی شدند.

به دستور بازپرس پرونده ، پدربزرگ خانواده که مالک ساختمان بوده و شریک پسرش به اتهام تبدیل محیط مسکونی به انبار ادوات غیر مجاز و نگهداری اقلام و ادوات غیر مجاز و همچنین اتهام قتل شبه عمد بازداشت شدند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در توضیح این خبر گفت: ساعت 11:43 یکشنبه خبر انفجار و آتش سوزی در یک ساختمان 2 طبقه قدیمی در خیابان انقلاب به سامانه 125 اعلام شد و از 5 ایستگاه آتش نشانی امدادگران برای اطفای حریق به محل اعزام شدند.

وقتی امدادگران به محل رسیدند مشخص شد تمام طبقات مملو از مواد اولیه و دستگاه‌های ویژه ساخت مواد منفجره و محترقه مخصوص استفاده در جشن‌ها و چهارشنبه سوری بود.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید