درگیری و تیراندازی در جوانرود

  • سیاسی
  • شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۵۸
    کد خبر :963849
جوانرود

برخی منابع خبری خبرهایی از درگیری و تیراندازی در «جوانرود» منتشر کردند.برخی منابع خبری و کانال‌های خبری در شبکه‌های اجتماعی از تجمع و تنش در جوانرود خبر داده‌اند.

براساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، در پی برگزاری مراسم چهلم هفت تن از جانباختگان اعتراضات اخیر در شهر جوانرود، درگیری‌هایی بین تجمع‌کنندکان و نیروهای امنیتی رخ داده است.

در ویدیوهای منتشر شده، شلیک گاز اشک‌آور و صدای تیراندازی شنیده می‌شود. تجمع کنندگان نیز شعارهایی سر داده اند و در برخی صحنه ها به سمت ماموران سنگ پرتاب می کنند.

برخی مدعی شده‌اند که مأموران با حضور در آرامستان حاجی‌ابراهیم در جوانرود از برگزاری مراسم چهلم هفت کشته‌شدگان ناآرامی‌های اخیر جلوگیری کردند.منابع خبری همچنین مدعی کشته شدن یک جوان ۲۲ ساله در ناآرامی‌های امروز جوانرود شده‌اند.

هنوز مسئولان به این اخبار و ادعاها واکنشی نشان نداده‌اند.

صبح روز دوشنبه 30 آبان، مراسم تدفین دو فردی که در جریان آشوب ها کشته شدند برگزار شد. مراسم با حضور نزدیکان در آرامش برگزار شد. اما از نزدیک ظهر، تعدادی از افراد مسلح وابسته به گروهک های تجزیه طلب وارد شهر شدند.

آنها به مقر نیروی مقاومت سپاه و همچنین مقر نیروی زمینی سپاه هجوم بردند. ابتدا این افراد با سنگ پرانی قصد تخریب مقر را داشتند. با بالا گرفتن درگیری ها تیراندازی از سوی این افراد آغاز شد. اغتشاشگران به قصد تسخیر این دو مقر شروع به تیراندازی کردند و تبادل آتش بالاگرفت.

نیروهای محافظ در ابتدا برای جلوگیری از تسخیر انبار مهمات اقدام به تیر هوایی زدن کردند. اما آشوبگران که قصد تسخیر انبار را داشتند نیروهای محافظ را مجبور به شلیک و درگیری کردند.

خبرآنلاین/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید