درمان کودکان ناشنوای سیستان و بلوچستان در مشهد آغاز شد

    کد خبر :660449

اولین گروه از کودکان ناشنوای شناسایی شده استان سیستان و بلوچستان به منظور انجام مراحل درمان و کاشت حلزون شنوایی، وارد مشهد مقدس شدند.

 

به دنبال اعزام گروه جهادی «بخشش» شامل پزشکان و متخصصین حوزه کاشت حلزون شنوایی و تعدادی از ادیولوژیست های متخصص شنوایی شناسی در تیر ماه سال جاری به ایرانشهر و انجام امور تشخیصی برای ۲۲۰ نفر از کودکان مبتلا به عارضه ناشنوایی، عملیات تکمیلی درمانی کودکان که نیازمند کاشت حلزون شنوایی هستند از ۲۳ آذر آغاز شد.

 

محمد اجللوئیان مدیرعامل بنیاد بخشش، گفت: در برنامه جهادی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر صورت پذیرفت، تعداد ۶۱ کودک ناشنوای نیازمند کاشت حلزون شنوایی شناسایی شده که عملیات تکمیلی و درمانی این عزیزان در قالب ۱۰ گروه ۶ نفره با همراهی و مشارکت تخصصی و علمی مرکز کاشت حلزون شنوایی خراسان رضوی از نیمه دوم آذر ۹۸ در دستور کار قرار گرفت.

 

به گزارش مهر ،وی افزود: گروه نخست این بیماران به همراه خانواده های خود در روز گذشته وارد شهر مشهد شده و با همکاری آستان قدس رضوی در اقامتگاه این مجموعه اسکان داده شده تا با برنامه ریزی بنیاد بخشش و مرکز کاشت حلزون شنوایی خراسان رضوی طی سه روز متوالی امور درمانی آنها انجام شود.

 

مدیرعامل بنیاد بخشش، اظهار داشت: مراحل اولیه امور درمانی این بیماران در بهمن ماه سال جاری پایان یافته و مرحله دوم نیز آغاز می گردد.

 

این اقدام نیک اندیشانه با برنامه ریزی و هماهنگی مشترک بنیاد بخشش، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، حمایت های تخصصی و علمی مرکز کاشت خراسان رضوی، پشتیبانی آستان قدس رضوی و حمایت مالی خیرین حقیقی و حقوقی به ویژه بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مرحله اجرا در آمده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید