درد در ناحیه مفاصل با کمبود این ویتامین ها

    کد خبر :908354

 کمبود ویتامین و مواد معدنی باعث شل شدن عضلات و گرفتگی آنها، درد پا در هنگام خواب نیز می تواند و برای درمان آن باید کمبود ویتامین بدن را جبران کنید.

ویتامین D برای جذب کلسیم مفید و به تعادل مواد معدنی بدن می پردازد به طوری که کمبود آن موجب درد مفاصل می شود. 15 میکرو گرم مقداری است که تمامی افراد باید ویتامین D مورد نیاز بدنشان را بدست بیاورند، این ویتامین از طرق غلات غنی شده، لبنیات دارای ویتامین D و نورخورشید  و مولتی ویتامین ها تامین می شود.

کمبود ویتامین ث موجب ضعیف شدن بافت بندها، درد و ورم مفاصل می شود که برای رفع کمبود آن آقایان روزانه 90 میلی گرم و خانم ها 75 میلی گرم ویتامین ث باید مصرف بکند، که با خوردن توت فرنگی، فلفل قرمز و مرکبات می توانند کمبود آن را جبران کنند.

ویتامین A به رشد استخوان ها کمک می کند، آقایان روزانه به 3000 واحد و خانم ها نزدیک به 2300 واحد ویتامین A احتیاج دارند که می توانند با خوردن سیب زمینی شیرین ، هویج، کدو، کاهو و کلم پیچ آن را تامین کنند.

کمبود ویتامین ب1 ، ب6 ، ب 12 و ویتامین ای نیز به بروز درد در ناحیه مفاصل کمک می کند که برای جبران کمبود آنها بهتر است با پزشک مشورت کنید.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید