دانگ فنگ منگشی رونمایی شد/ شاسی بلند 1000 اسب بخاری چینی

    کد خبر :935821
دانگ فنگ منگشی

شرکت دانگ فنگ چین از شاسی بلندهای آفرودی جدید خود به نام منگشی رونمایی کرد. عنوانی که به خوبی با طراحی آنها سازگاری دارد زیرا منگشی به معنای جنگجو در زبان چینی است. خودروهایی پرقدرت و جدیدترین فناوری های روز دنیا.

بازتاب- اولین محصولات این برند دانگ فنگ M-Terrain و M-Terrain S نام دارند. مدل‌هایی که روی پلتفرم MORA ساخته شده و پیشرانه پرتوانی هم برای آنها در نظر گرفته شد. قدرت این خودرو در مدل الکتریکی به 1070 اسب بخار می‌رسد که نسبت به سایبرتراک تسلا با 800 اسب بخار بسیار توانمندتر است.

دانگ فنگ منگشی به اندازه سایبرتراک آینده‌نگرانه به نظر نمی‌رسد، اما برای برخی، طراحی آشناتر آن‌ها یک مزیت محسوب می‌شود. در عین حال، اتومبیل ها طراحی جسورانه داشته حتی بیشتر از جیپ رانگلر. طراحی اشاره‌ای به قابلیت فوق‌العاده آفرود دارد و منگشی واقعاً چیزی برای ارائه به کاوشگران خارج از جاده دارد. این خودروها از فناوری آفرود هوشمند M ATS با 9 حالت رانندگی استفاده خواهند کرد. در صورت لزوم سیستم تعلیق بادی فاصله زمین را 105 میلی متر افزایش می دهد.  همچنین سه قفل دیفرانسیل برقی وجود خواهد داشت، درست مانند خودروهای SUV واقعی.

دانگ فنگ منگشی رونمایی شد/ شاسی بلند 1000 اسب بخاری چینی-1

پلت فرم MORA که خودروها روی آن قرار می‌گیرند، چیزهای جالب زیادی را با خود حمل می کند. اولاً، این امکان را به شما می‌دهد تا اتومبیل‌هایی با انواع بدنه‌های مختلف از جمله وانت، واگنی، مینی‌ون، و غیره ساخته شوند. در نهایت مانند یک خودروی فرمول 1 از تکنولوژی Steer-by-wire استفاده می کند، یعنی بدون اتصال فیزیکی بین فرمان و چرخ ها. به همین دلیل مشخص شد که شاسی تقریباً کاملاً قابل کنترل بوده و چرخ های عقب را می توان برای کاهش شعاع چرخش چرخاند و به همین دلیل حالت حرکت مورب مانند خرچنگ خواهد داشت.

شاسی بلند M-Terrain در بدنه ای معمولی برای یک شاسی بلند ساخته شده است. انتظار می رود طول این خودرو 5.2 متر باشد. M-Terrain S همانطور که به نظر می رسد “نسخه کوپه” مدل قدیمی نیست، بلکه یک وانت است. البته در این نسخه از پلتفرم محموله‌ای حس کمی وجود دارد، اما احتمالاً مدل تولیدی کاربردی تر خواهد بود.

دانگ فنگ منگشی رونمایی شد/ شاسی بلند 1000 اسب بخاری چینی-2

دانگ فنگ هنوز مشخصات منگشی را فاش نکرده است، اما قبلاً پارامترهای این خودروها در پایگاه داده تنظیم کننده محلی فاش شده بود. از لیست پارامترها چنین برمی آید که یک نسخه صرفاً الکتریکی با قدرت 1070 اسب بخار خواهد داشت. همچنین یک باتری کششی با ظرفیت 140 کیلووات ساعت، برد حرکتی 500 کیلومتری را فراهم می سازد. نسخه هیبریدی با نیروگاه  600 اسب بخاری، باتری کششی با ظرفیت 65.88 کیلووات ساعت و برد حرکتی 800 کیلومتری همراه است. حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت بوده و قدرتمندترین نسخه در 4.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

منگشی M-Terrain تولیدی در سال 2023 راهی بازار چین خواهد شد و دانگ فنگ انتظار فروش ماهانه 4000 دستگاه را دارد. سایر جزئیات فاش نشده و باید منتظر اخبار کاملی باقی ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید