دستور دادستان مهاباد برای بازداشت عاملان آتش زدن تندیس «استاد هه ژار»

    کد خبر :835561
دستور دادستان مهاباد برای بازداشت عاملان آتش زدن تندیس «استاد هه ژار»

دادستان مهاباد گفت: دستورات فوری برای شناسایی و دستگیری عاملان آتش زدن تندیس “استاد هه ژار” نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار این شهرستان صادر شده است.

مهراب پوراکبر روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با محکوم کردن آتش زدن تندیس استاد هه ژار در شب گذشته در این شهرستان اظهار داشت: دستورات قضایی لازم به نیروهای انتظامی و امنیتی در خصوص شناسایی و دستگیری فوری عاملان این حادثه صادر شده است.

وی تاکید کرد: قطعا با افرادی که با چنین اقداماتی در صدد تحریک احساسات جامعه و اخلال در نظم و امنیت جامعه هستند به صورت جدی برخورد خواهد شد.

شب گذشته تندیس ماموستا هه ژار توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد که بلافاصله با دریافت گزارش آتش سوزی ماموران سازمان آتش نشانی به محل حادثه جهت اطفای حریق اعزام شدند.

رییس سازمان آتش نشانی مهاباد نیز گفت: به علت حجم آتش سوزی و دود غلیظ ناشی از آن قسمت های از پیکره این تندیس تخریب و رنگ خود را از دست داده است

رحمان احمدی افزود: این آتش سوزی براثر روشن کردن چند تایر فرسوده خودرو در زیر این تندیس صورت گرفته بود که با حضور ماموران آتش نشانی بلافاصله آتش خاموش شد.

تندیس «استاد هه ژار»

به گفته روابط عمومی انتظامی مهاباد هم شناسایی عامل یا عاملان این آتش سوزی از طریق دوربین های تعبیه شده در محل حادثه در دست اقدام بوده که پس از بررسی لازم نتیجه از طریق اصحاب رسانه اطلاع رسانی خواهد شد.

عبدالرحمان شرفکندی متخلص به ماموستا “هه‌ژار” نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار کُرد در سن ۶۹ سالگی در سال ۱۳۶۹ دار فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان مهاباد به خاک سپرده شد.

این نویسنده و شاعر نامدار در طول سالیانی که به کار نویسندگی و پژوهش پرداخت، آثار متعددی در زمینه های مختلف ادبی، فرهنگی و دینی خلق کرد.

ترجمه قرآن کریم به زبان کُردی، ترجمه کتاب قانون شیخ الرییس بوعلی سینا، تهیه فرهنگ لغت کردی فارسی “هه‌نبانه بورینه”، دیوان شعر “هه‌ژار بو کوردستان”، “چیشتی مجیور”، شرح دیوان ملای جزیری به کردی و ترجمه رباعیات حکیم عمر خیام به زبان کُردی از دیگر آثار این شاعر نامدار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید