خیز تاجیک‌ها برای افزایش 4 برابری واردات گاز از ازبکستان

    کد خبر :478063

معاون شرکت «تاجیک ترانس گاز» از برنامه این شرکت برای افزایش 4 برابری واردات گاز طبیعی از ازبکستان به این کشور در سال جاری میلادی خبر داد.

«شوکت شایمزاده» معاون اول شرکت «تاجیک ترانس گاز» از برنامه این شرکت برای افزایش چهار برابری واردات گاز طبیعی ازبکستان به این کشور در سال جاری میلادی خبر داد.

وی در نشست مطبوعاتی گفت: ما قصد داریم در سال جاری میلادی واردات گاز ازبکی به تاجیکستان را تا 200 میلیون متر مکعب افزایش دهیم.

وی گفت: در این خصوص میان شرکت های ذیربط دو کشور توافق اولیه صورت گرفته و جزئیات آن در حال حاضر در دست بررسی و سپس سند مرتبط به امضا خواهد رسید.

نماینده «تاجیک ترانس گاز» یادآور شد: واردات گاز از ازبکستان به تاجیکستان بعد از تقریبا توقف 6 ساله در اوایل آوریل سال گذشته دوباره آغاز شده است.

وی گفت: طی سال گذشته میلادی حدود 54 میلیون متر مکعب گاز ازبکی به تاجیکستان وارد شده است.

شایمزاده افزود: در حال حاضر بیش از 20 شرکت مختلف تاجیکستان از جمله شرکت آلومینیوم و نیروگاه حرارتی شهر دوشنبه با گاز ازبکی تامین شدند و تعداد استفاده مراکز از گاز ازبکستان رو به افزایش است.

به گزارش فارس ،وی خاطرنشان کرد: تا به امروز خطوط لوله فشار بالا به طور کامل بازسازی و تعمیر لوله های با فشار متوسط و پائین ادامه دارد.

بنابه صحبت های شایمزاده، ساکنان تاجیکستان تنها بعد از تعمیر خط لوله های فشار پائین با گاز ازبکی تامین خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید