خودرو کانسپت جنسیس کوپه ایکس اسپیدیوم رونمایی شد

    کد خبر :902767

تنوع بسیار خوبی از خودروهای سدان و کراس‌اور با برند جنسیس وجود دارند اما هنوز مدل کوپه‌ی دودر تولید نشده است. نسخه‌ی مفهومی از ایکس اسپیدیوم، پیش‌نمایشی از جنسیس کوپه با پیشرانه‌ی تمام برقی است.

بازتاب –سبک طراحی این خودرو، تفاوت‌های با مدل مفهومی رونمایی شده در سال ۲۰۲۱ با نام جنسیس X دارد و ظاهرا، زبان طراحی جدید برای شرکت سازنده را نشان می‌دهد. ایکس اسپیدیوم، نمونه‌ای تازه از خلاقیت در طراحی خودروهای لوکس کره‌ای با هدایت لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke) است. این مهندس و طراح بلژیکی، با خلق لامبورگینی دیابلو، مورسیه‌لاگو و گالاردو به شهرت رسید، سال ۲۰۱۲ مدیر طراحی بنتلی شد و سال ۲۰۱۶، رهبری دپارتمان طراحی جنسیس را با همکاری پیتر شرایر آغاز کرد.

شرکت سازنده، ایکس اسپیدیوم را خودرویی به‌روزرسانی شده از جنسیس X توصیف می‌کند که فلسفه‌ی طراحی جدید با حالت لوکس و تهاجمی ارائه می‌دهد. چراغ‌های خودرو آینده‌نگر و رویایی هستند؛ اما نمای کلی بدنه چشم‌نواز و قابل تولید به‌نظر می‌رسد. جنسیس، برنامه‌ی تولید یک مدل کوپه‌ی لوکس و اسپرت با پیشرانه‌ی تمام برقی را تایید کرده است.

دو نوار باریک از LED سرتاسر نمای اصلی را پوشش می‌دهد. در جلو، ترکیب مثلثی به وضوح دیده می‌شود و عملا، جلوپنجره‌ حذف شده است. عبارت اسپیدیوم به پیست مشهور اتومبیل‌رانی در شهر اینجه (inje) کشور کره جنوبی اشاره دارد و کلمات اسپید و استادیوم را تداعی می‌کند تا نشان دهد خودروی جدید جنسیس، برای رقابت و لذت در رانندگی ساخته شده است.

شرکت سازنده، جزئیات فنی از توانایی‌های ایکس اسپیدیوم یا نسخه‌ی نهایی از کوپه‌ی الکتریکی جنسیس را اعلام نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید