خودرو بنزینی هوآوی بزودی رونمایی خواهد شد

  • آرشیو
  • سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۱۶
    کد خبر :837006

برکسی پوشیده نیست که هوآوی یکی از غول‌های فناوری دنیا است و تاکنون توانسته پیشرفت‌های بزرگی برخلاف گذشته داشته باشد. اخیرا در همکاری با برخی شرکت‌های چینی به معرفی اتومبیل برقی پرداخت.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– هواوی طی همکاری با BAIC قصد دارد به زودی نخستین خودرو بنزینی بر پایه سیستم عامل هارمونی را تولید و به بازار عرضه کند. شرکت هواوی در زمان معرفی سیستم عامل هارمونی اعلام کرد این سیستم عامل اختصاصی برای استفاده در تمام دستگاه‌های هوشمند طراحی شده است. در همین راستا با توجه به این که خودروها یکی از مهم‌ترین ابزارهای زندگی بشر محسوب می‌شوند، شرکت هواوی قصد دارد طی همکاری با شرکت چینی بایک نخستین خودرو با سوخت پایه بنزینی و سیستم عامل هارمونی را به بازار عرضه کند.

گروه خودروسازی BAIC که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هولدینگ‎‌های خودروسازی چین محسوب می‌شود مدتی قبل طی همکاری با شرکت هواوی از سری خودروهای ArcFox Alpha S پرده برداشت؛ این خودروها که به موتور الکتریکی مجهز هستند به عنوان نخستین خودروهایی شناخته می‌شوند که از سیستم عامل و پلتفرم ارتباطی هارمونی بهره می‌برند.

این خودروها ضمن برخورداری از سیستم عامل هارمونی، از سیستم کنترل اتاق هواوی، تراشه پردازشی ۸ هسته‌‎ای Kirin 990A، رادار هشت‎گانه و سیستم خودران مجهز به ۹ دوربین نیز بهره می‌برند و به همین دلیل یکی از جذاب‌‎ترین خودروهای هوشمند چینی تولید شده محسوب می‌شوند.

اکنون هواوی قصد دارد از سیستم عامل هارمونی علاوه بر خودروهای الکتریکی در خودروهای با پایه سوخت بنزینی نیز استفاده کند. در همین راستا شرکت چینی BAIC تیزری را منتشر کرد که طبق آن قصد دارد خودرویی مجهز به یک پلتفرم کاملا متصل، هوشمند و پیشرفته را تولید کند که این پلتفرم بر پایه سیستم‎‌های توسعه داده شده توسط هواوی طراحی شده است.

در حال حاضر در خصوص این که به چه میزان از سیستم عامل هارمونی به عنوان مرکز کنترل و هدایت این خودرو استفاده خواهد شد، جزئیاتی اعلام نشده است، اما قرار است این خودرو در گروه یک محصول میان‌رده وارد بازار شود و در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از آن اعلام خواهد شد.

طبق خبرهای منتشر شده، دو خودرو دیگر شرکت BAIC شامل دو شاسی بلند به نام‌های Beijing X5 و Beijing X7 Plus نیز به زودی طی همکاری با هواوی به تولید خواهند رسید. همچنین مدل Beijing X5 قادر به پشتیبانی از فناوری هدایت خودران سطح L2+ بوده که یک سیستم بسیار کارآمد در شرایط مختلف خواهد بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید