خودروی الکتریکی پرنده ایرباس؛ نسل آینده حمل‌ و نقل شهری بدون آلاینده

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۵۶
    کد خبر :847739
خودروی الکتریکی پرنده ایرباس

ایرباس از کانسپت خودروی پرنده CityBus NextGen رونمایی کرده است که می‌تواند به‌عنوان تاکسی پرنده عمل کند.

ایرباس به‌تازگی ایده خود را در مورد آینده حمل و نقل شهری به نمایش گذاشته است. این شرکت CityBus NextGen را معرفی کرده که یک وسیله نقلیه الکتریکی مستقل است و می‌تواند در آینده در دسترس باشد.

برای کسانی که درباره این مسئله اطلاع ندارند، باید گفت شرکت مذکور برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ کانسپت CityBus را به نمایش گذاشت. البته در آن زمان طرح پیشنهاد شبیه به وسایل نقلیه eVTOL (خودروی برقی که به‌صورت عمودی به پرواز درمی‌آید و می‌نشینند) بود، هشت روتور داشت و به‌صورت خودکار هدایت می‌شد؛ اما اکنون این شرکت در طراحی جدید خود بر چندسرنشینه بودن تأکید دارد. همچنین ظاهر CityBus NextGen آینده‌نگرانه است و ما را به یاد فیلم‌های علمی-تخیلی می‌اندازد.


به گفته ExecutiveTraveller، این کانسپت تلاش ایرباس برای ورود به بازار نوظهور حمل‌ونقل شهری هوایی (UAM) است. CityBus NextGen یک وسیله نقلیه هوایی کاملاً برقی است که می‌تواند به‌عنوان تاکسی پرنده یا شاتل شخصی عمل کند. در طراحی جدید، وسیله نقلیه مذکور یک دم V-شکل دارد که هشت ملخ الکتریکی را درون خود جای داده است. شرکت طراح ادعا می‌کند CityBus NextGen هنگام پرواز و فرود بسیار آرام خواهد بود. برونو ایون، مدیرعامل بخش هلیکوپترهای ایرباس، اظهار داشت:

در تلاش هستیم یک بازار کاملاً جدید ایجاد کنیم که به‌طور پایدار رفت‌وآمد هوایی را در شهرها ادغام کند و در عین حال به نگرانی‌های زیست‌محیطی و اجتماعی بپردازد … ایرباس متوجه شده است که چالش‌های واقعی به تکنولوژی وسایل نقلیه و مدل‌های تجاری، پذیرش عمومی و مدیریت خودکار ترافیک هوایی مربوط می‌شود. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم خدمات ایمن، پایدار و کاملاً یکپارچه را به جامعه ارائه بدهیم.

به گزارش زومیت، CityBus NextGen همانند نسخه قبلی خود می‌تواند تا چهار مسافر را در یک پرواز بدون آلایندگی با برد ۸۰ کیلومتر و سرعت کروز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت جابه‌جا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید