جدیدترین اخبار
12 تیر 1400 ساعت 15:31 آرشیو کد خبر :824205
برای چاپ کلیک کنید

خوابیدن در یک دقیقه با تکنیکی ساده

خوابیدن در یک دقیقه با تکنیکی ساده

یک تکنیک تنفس ساده که انجام آن فقط چند ثانیه طول می‌کشد می‌تواند به شما کمک کند فقط در یک دقیقه به خواب بروید.

«بیشتر افراد با مشکلات خواب از جمله نبود خواب کافی، نداشتن خواب آرام یا ترکیبی از هر دو دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این ترفند ۴-۷-۸ با خاموش‌کردن واکنش استرس بدن تاثیر خود را می‌گذارد؛ به این معنی که خوابیدن راحت‌تر می‌شود و تمام کاری که باید انجام بدهید، این است که نفس بکشید.

گاه کمبود این ماده عامل بدخوابی و بدخلقی شماست. اندرو وِیل، پزشک و نویسنده تحصیل‌کرده در هاروارد، از این روش پیروی می‌کند و می‌گوید این روش به اندازه داروهای آرام بخش موثر است.

– نفس خود را به طور کامل از طریق دهان بیرون دهید و صدای وووو ایجاد کنید.

– دهان خود را ببندید و به آرامی و از طریق بینی نفس‌تان را داخل بکشید و در ذهن‌تان تا ۴ بشمارید.

– نفس خود را تا هفت شماره نگه دارید.

– نفس خود را به طور کامل از طریق دهان بیرون دهید و در ذهن‌تان تا ۸ بشمارید و صدای وووو را ایجاد کنید. این یک نفس است. حالا دوباره استنشاق کنید و این چرخه را سه بار دیگر و در مجموع چهار نفس تکرار کنید. تکنیک تنفس ۴-۷-۸ توسط معلمان یوگا و مدیتیشن تایید شده است و به گفته داکتر ویل این تمرین در واقع یک آرامبخش طبیعی برای سیستم عصبی است.

بر خلاف داروهای آرامش‌بخش که اغلب هنگام شروع مصرف موثر هستند اما بعد از مدتی قدرت خود را از دست می‌دهند، این تمرین وقتی اولین بار آن را امتحان می‌کنید تاثیر کمی دارد اما با تکرار و تمرین هر بار موثرتر می‌شود و کم‌کم کمک‌تان می‌کند که راحت‌تر به خواب بروید. دست کم دو بار در روز این کار را انجام دهید. نباید به دفعات زیاد این کار را انجام دهید.

ویل می‌گوید که این تکنیک نه تنها برای داشتن خواب کافی بسیار موثر است، بلکه افراد می‌توانند در مواقع ناراحتی، تنش یا استرس هم از آن بهره‌مند شوند.

او گفت: هنگامی که این روش را با تمرین‌کردن آن به طور روزمره توسعه دهید، ابزار بسیار مفیدی خواهد بود که همیشه و در هر زمانی با خود خواهید داشت. خواب برای حفظ انرژی، متعادل‌کردن احساسات، کار و عملکرد تناسب اندام همچنین سلامت کلی شما حیاتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:‌ یک مطالعه در دانشگاه اوپسالا در سوئد نشان داد که اختلال خواب باعث تغییر متابولیسم و ​​افزایش توانایی بدن در ذخیره چربی می‌شود و این امر نشان‌دهنده ارتباطی قوی بین چاقی و کارهای شیفتی است. به علاوه برخی مطالعات نیز نشان داده‌اند که خواب کمتر از پنج ساعت در شب می‌تواند به اندازه استعمال سیگار مضر باشد.»

روی خط خبر

  • توضیحات شهرداری درباره گور دسته جمعی در کرمان
  • اتهام انگلیس علیه ایران
  • خسارت سیل در کجور
  • دستور رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور پیرو پیشنهاد وزیر بهداشت در خصوص تعطیلی بخاطر کرونا
  • دکتر زالی: فوت ۱۲۰ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران
  • تعریف واقعی جهش تولید توسط ایران خودرو در سال 1399
  • تلاش مقامات سعودی برای پنهان کردن بحران فقر در عربستان
  • واکنش بانک مرکزی به ادعای پولشویی در بانک‌های ایرانی
  • پروتئینی که روند چاقی را در مغز هک می‌کند
  • حضور «قهرمان» اصغر فرهادی در اسکار بدون اکران در ایران
  • فرودگاه مهرآباد فردا از ساعت ۱۰ تا ۱۲ تعطیل است
  • افزایش ۳۲ درصدی بیماران بستری کرونا در هفته گذشته
  • نجات جان دو صیاد در آب‌های جزیره فارور پس از 5 ساعت
  • سند ملی بیماری‌های نادر ایران ابلاغ شد
  • اتهام‌زنی رومانی علیه ایران
  • جدیدترین نرخ طلا و سکه در ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
  • روحانی در آخرین سخنرانی اش به عنوان رئیس جمهور: به غرب نمی شود اعتماد کرد، اما گفت و گو حرف دیگری است
  • اعلام جزئیات محدودیت‌های ترافیکی در روزهای تنفیذ و تحلیف
  • راهنمای انتخاب بهترین کپسول آتش نشانی
  • آتش‌سوزی در یونان ۲۰ خانه را خاکستر کرد
  • حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور در مراسم تحلیف رئیسی
  • اولیانوف: ایران در حال فاصله گرفتن بیشتر از تعهداتش در برجام است
  • درخواست ناجا برای قصاص عامل شهادت سرباز وظیفه در محل جنایت
  • آخرین نرخ دلار و یورو در صرافی ملی
  • طوفان در سیستان ۵۰۰ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • دستگیری فروشنده مَجازی قرص‌های کمیاب در تهران
  • بیت کوین در کانال ۴۰ هزار دلار دوام نیاورد
  • فروش فوق‌العاده خودروسازان متوقف شد
  • کنایه علی ربیعی به صداو سیما در آخرین نشست خبری
  • اعزام یک هواپیمای ایلوشین و دو بالگرد هوافضای سپاه برای کمک به اطفاء حریق در ترکیه