خطر رانش زمین در ۳۲۰ نقطه مازندران

    کد خبر :839563
خطر رانش زمین در ۳۲۰ نقطه مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران یکی از تهدیدات جدی غیرمترقبه استان را رانش زمین برشمرد و گفت : خطر رانش زمین در ۳۲۰ نقطه مازندران نگران کننده است.

علی اصغر احمدی عصر پنجشنبه در بازدید از مناطق سیل زده بخش کجور شهرستان نوشهر بیشترین نگرانی مربوط به رانش زمین را در مناطق کوهستانی دانست و خواستار اقدامات پیشگیرانه برای تثبیت زمین در این مناطق شد.

وی افزود : برای انجام اقدامات پیشگیرانه ، قراردادی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده تا مناطق در معرض خطر را مطالعه کرده و بر اساس درجه خطر اولویت بندی کند.

احمدی گفت : برای تثبیت زمین در مناطق در معرض رانش نیاز به تخصیص اعتبار ویژه ملی است که تحقق آن پی گیری نمایندگان استان را می طلبد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان به منابع طبیعی برای اجرای طرح مطالعاتی آبخیزداری در شمال بخش کجور خبر داد و افزود : تاکنون منابع طبیعی با اجرای پروژه های آبخیزداری در این بخش موجب کاهش خسارات سیل شده است ولی این روند باید با جدیت ادامه داشته باشد.

وی همچنین برای مهار سیلاب شهر کجور خواستار احداث کانال آبخیزداری در بالادست این شهر از سوی منابع طبیعی به منظور تثبیت خاک از طریق احداث پارک و نهال کاری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران را در این بازدید رئیس بسیج سازندگی استان ، معاونت اجتماعی ستاد فرمان اجرایی امام (ره) و معاون مدیرکل کمیته امداد استان و مسئولان شهرستانی همراهی کردند.

در جریان این بازدید بر بازسازی پل های تخریب شده با مشارکت نهادهای ذیربط و پاکسازی انهار و رودخانه ها و بازسازی دیوارهای حفاظتی بهسازی و بازسازی لوله های آسیب دیده ناشی از سیل اخیر و بهسازی پل چمر دره تاکید شد.

سیل اوایل شهریور ماه در کجور موجب آبگرفتگی در حوزه شهری بویژه شهر کجور و نیز روستاهای “بین ” ، “برکن ” ، “کهنه ده ” ، “کلیک ” و تخریب دستکم هشت باب واحد مسکونی و نیز آب بردگی روکش آسفالت و قطع ارتباط این روستاها با مرکز این بخش شده بود.

یازدهم مرداد ماه امسال هم جاری شدن سیل در کجور حدود ۱۷۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف از جمله کشاورزی ، مسکونی ، راه های ارتباطی و تاسیسات زیربنایی وارد کرد.

به گزارش ایرنا، بخش تاریخی در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است. این بخش با ۶۵ نقطه روستایی و ۲ نقطه شهری ، حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در فصل تابستان و ایام گردشگری تا سه برابر افزایش می یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید