خبرهای نگران کننده درباره کرونا از زبان ربیعی

    کد خبر :760295

سخنگوی دولت از مردم خواست که از رعایت پروتکل ها خسته نشوند و در عین حال تاکید کرد که انتقال ویروس از انسان به حیوان در ایران مشاهده شده است.

به گزارش خبر آنلاین،  علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) با خبرنگاران گفت: خصوصیات کرونا نسبت به شروعش تهاجمی شده است.  ۸۵ درصد افراد فوت شده از سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای بودند اما  اکنون به سنین کمتر هم رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید از رعایت پروتکل ها خسته شوند، اظهار داشت: اگر رعایت پروتکل ها به ۹۰ درصد برسد می‌توان ضمانت زندگی بهتر داد. در گزارش جلسات ستاد آمده که بیشترین گرفتاری ها دورهم نشینی است که در اسپانیا ۳۱ درصد اما در ایران احتمالاً ۵۰ درصد است.

ربیعی همچنین خاطرنشان کرد: انتقال ویروس از انسان به حیوان در ایران مشاهده شده است.

وی گفت: یافته‌های مطالعات در اسپانیا نشان می‌دهد که ۳۱ درصد مبتلاها به خاطر دورهمی‌های خانوادگی بوده است. تحلیلگران سلامت معتقد هستند در ایران بیش از ۵۰ درصد موارد ابتلا به خاطر دورهمی‌های خانوادگی است. با طولانی شدن شب‌ها در زمستان، درخواست ما از هموطنان این است که از تجمعات دوستانه فامیلی و خانوادگی به صورت گسترده کاسته شود.

ربیعی افزود: بحث مهم دیگر ضرورت انجام تهویه مناسب در فضاهای بسته است. مطالعات نشان می‌دهد تهویه مناسب باعث کاهش بسیار جدی در شیوع خواهد بود. علاوه بر این گزارشاتی از انتقال ویروس از انسان به حیوان خانگی مشاهده شده است. این موضوع می‌تواند به فزایندگی ویروس کمک کند. متاسفانه این روزها، به نقل از افراد مختلف، اخبار گوناگون نادرست یا ناقص بیان و منتشر می‌شود. این‌گونه اخبار باعث سردرگمی بیشتر مردم می‌شود. از این رو ستاد ملی مقابله با کرونا، سخنگویی مشخص تعیین کرده است. توصیه دولت به همگان این است که صرفا به اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا توجه و استناد کنند و هر گونه اظهار نظری مغایر با سخنان ایشان فاقد صلاحیت هست.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید