حمله معترضان به ستاره ترامپ در هالیوود

    کد خبر :721182

ستاره دونالد ترامپ در پیاده رو مشاهیر هالیوود با رنگ اسپری سیاه نشان شد.

تظاهرکنندگان با رنگ اسپری شعار «جان سیاهان اهمیت دارد»(Black Lives Matter) روی ستاره ترامپ در پیاده رو مشاهیر هالیوود را پوشاندند.

بنابر پست های رسانه های متعدد اجتماعی، کیسه ای حاوی فضولات سگ نیز بر روی نام و ستاره رئیس جمهور آمریکا گذاشته شد. این اقدام نشان از اوج عصبانیت توده مردم آمریکا از دلال اقتصادی دیروز و رئیس دولت امروز ایالات متحده دارد.

روز یکشنبه هزاران نفر ازمردم با تظاهرات دربلوار هالیوود خواستار پایان دادن به خشونت و بی رحمی پلیس آمریکا شدند. پس ازمرگ «جورج فلوید» «برئونا تیلور» و «احمد آربری» در سراسر ایالات متحده آمریکا تظاهرکنندگان به خیابان ها آمده اند و خواستار اصلاح عدالت کیفری و تقبیح نژادپرستی سیستماتیک شده اند.

به گزارش تسنیم،فلوید 46 ساله مردی سیاه پوست بود که بیست و پنجم ماه می پس از اینکه پلیس شهر مینه سوتا به مدت حدود 9 دقیقه زانویش را روی گلویش گذاشت، و در انظار دیگر نیروهای پلیس و علی رغم خواهش رهگذران برای کمک به او، مادامیکه مدام به سختی می گفت نمی توانم نفس بکشم، جان خود را ازدست داد.

معترضان که متوجه اوج سبُعیّت ماجرا شده بودند، تصاویراین فاجعه را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

این اولین باری نیست که ستاره ترامپ تخریب می شود. تا کنون چندین بار مشابه جنین تخریب هایی برای نشان تالار مشاهیر هالیوودی رئیس جمهور آمریکا پیش آمده است. در سال 2018 توسط مردی با استفاده از یک کلنگ کاملا تخریب شد. در اکتبر سال 2016 پس از آنکه نواری از ترامپ پیش از کاندیداتوری که در آن به زنان حرف های رکیک زده بود، فردی با استفاده از کلنگ و پتک ستاره ترامپ را کاملا تخریب کرد.

ماجرا ازین قرار بود که در این فیلم که روزنامه واشنگتن‌پست آن را منتشر کرد، صدای آقای ترامپ شنیده می‌شود که به بیلی بوش، مجری یک برنامه تلویزیونی، می‌گوید «وقتی آدم ستاره باشد، می‌تواند هر کاری خواست با زن‌ها بکند.» در این مکالمه، ترامپ هم‌چنین درباره این‌که چه‌طور تلاش کرده با یک زن متاهل رابطه برقرار کند و همین‌طور درباره بوسیدن و دست‌درازی به بعضی زنان دیگر با افتخار حرف می‌زند.

اوایل همان سال نیز که ترامپ اعلام کرد که می خواهد دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک احداث کند، یکی ازهنرمندان معروف لس آنجلس با نام هنری «Plastic Jesus» به دور ستاره ترامپ در پیاده رو هالیوود دیواری از سیم خاردار کشید و اطراف آن نیزتابلوهایی که نوشته بود «نزدیک نشوید» نصب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید