حراج 4 میلیون دلاری نخستین شورولت کوروت Z06 C8 کانورتیبل

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۰:۵۸
    کد خبر :901307

به لطف برگزاری حراجی برت جکسون در پالم بیچ فلوریدا، اولین نمونه تولیدی شورولت کوروت Z06 C8 کانورتیبل با قیمت ۱ میلیون دلار فروخته شد. عواید حاصل از این حراجی به یکی از مؤسسات خیریه اهدا خواهد شد.

بازتاب – مبلغ به دست آمده از فروش این کوروت با عواید حاصل از فروش Z06 C8 سالگرد ۷۰ سالگی کوپه جمع می‌شود و رقم ۴.۶ میلیون دلاری به دست می‌آید که این رقم هنگفت صرف امور خیریه می‌شود.

نسل جدید کوروت Z06 C8 خودرویی ساختارشکن هم برای خود شورولت و هم در کلاس خودروهای تنفس طبیعی است. پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری این خودرو قوی‌ترین نیروگاه ۸ سیلندر تنفس طبیعی بکار رفته در یک خودروی تولیدی است. این پیشرانه با کد LT6 شناخته می‌شود و ردلاین آن به ۸۶۰۰ می‌رسد. قدرت ۶۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۴ نیوتون متری جزو مشخصات این پیشرانه هستند. پیشرانه موردبحث کاملاً از صفر طراحی شده است و هیچ قطعه مشترکی با دیگر پیشرانه‌های شورولت ندارد. همکار پیشرانه کوروت Z06 C8 نیز گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ساخت ترمک است که نیرو را فقط به چرخ های عقب می‌فرستد.

برنده حراج این خودروی خاص ریک هندریک است که مدیرعامل گروه خودرویی هندریک است. هندریک مالک تیم هندریک موتور اسپرت است که ۱۴ بار قهرمان مسابقات ناسکار شده است. این حراجی برای نسخه خاصی از کوروت Z06 C8 نبوده است و بنابراین هندریک فرصت سفارشی کردن کامل خودروی خود را خواهد داشت. در واقع این حراجی فقط برای مالکیت اولین نمونه تولیدی از کوروت Z06 C8 کانورتیبل برگزار شده است. در ماه مارس بود که شورولت مجبور شد تولید کوروت نسل هشتم را به خاطر کمبود قطعات متوقف شد اما این خودروساز هرگز اعلام نکرد کدام قطعات باعث اختلال در زنجیره تولید شده‌اند. با چالش‌های پیش روی شورولت برای پاسخ به تقاضای بالای کوروت C8، برنده شدن در حراجی Z06 C8 کانورتیبل یک پیروزی بزرگ برای خریدار بوده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید