حذف برزیل و اسپانیا از جام جهانی فوتبال ساحلی

  • ورزشی
  • جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۳۵
    کد خبر :839687
حذف برزیل و اسپانیا از جام جهانی فوتبال ساحلی

بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال ساحلی – ۲۰۲۱ در مسکو روسیه دیروز پیگیری شد.

این رقابت‌ها با حضور ۱۶ تیم و بدون برگزاری رقابت‌های انتخابی در دو قاره آسیا و اقیانوسیه برگزار خواهد شد و کنفدراسیون آسیا در اقدامی عجیب تیم‌های ژاپن، عمان و امارات را به عنوان نمایندگان این قاره معرفی کرد. به علت مشکلات سیاسی تیم اوکراین از حضور در مسابقات انصراف داد و تیم سوئیس جایگزین شد. مسابقات تا شنبه ۶ شهریور در استادیوم ۵۰۰۰ نفری لوژنیکی در شهر مسکو برگزار می‌شود. تیم روسیه با وجود میزبانی به علت محرومیت ناشی از دوپینگ گسترده در ورزش این کشور، با پرچم کمیته بین المللی المپیک در رقابت‌ها حاضر شده است.

نتایج و برنامه ادامه مسابقات به شرح زیر است:

**دور یک چهارم نهایی:

سنگال ۵ – ۴ برزیل (وقت اضافه)
سوئیس ۱۰ – ۱ اروگوئه
تاهیتی ۴ – ۵ ژاپن (وقت اضافه)
روسیه ۴ – ۲ اسپانیا (تصویر دارد.)

* نیمه نهایی – شنبه ۶ شهریور:

روسیه – سوئیس
ژاپن – سنگال

در این دوره از رقابت‌ها ابراهیم اکبرپور داور ایرانی نیز حضور دارد. در جدول گلزنان مسابقات دیان استانکوویچ از سوئیس با ۹ گل صدرنشین شد و لئو مارتینز از پرتغال با ۸ گل در رده دوم قرار گرفت. فیگو از تیم موزامبیک و رائول مندی از سنگال با ۷ گل سوم مشترک هستند.

در دوره قبل در سال ۲۰۱۹ تیم‌های پرتغال، ایتالیا و روسیه اول تا سوم شدند. جام جهانی فوتبال ساحلی از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ هر سال با نام قهرمانی جهان (۱۰ دوره) و از آن پس با نام جام جهانی (۱۰ دوره) برگزار شد که از سال ۲۰۰۹ مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. در این رقابت‌ها در مجموع تیم برزیل با ۱۴ قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو سومی رکورد دار است و تیم‌های پرتغال با ۳ قهرمانی ۳ نایب قهرمانی و ۵ سومی دوم و روسیه با ۲ قهرمانی و ۲ سومی در رده سوم قرار دارند. تیم فرانسه نیز یک بار قهرمان، ۲ بار نایب قهرمان و یک بار سوم شده است.

تیم ایران پیش از این ۷ بار در جام جهانی حضور یافته است که در سال ۲۰۰۶ در رده ۱۶، ۲۰۰۷ در رده ۱۲، ۲۰۰۸ در رده ۱۳، ۲۰۱۱ در رده ۱۳ و در سال ۲۰۱۳ در رده پنجم قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ ششم شد. تیم ایران در بهترین نمایش خود در سال ۲۰۱۷ سوم شد و تنها تیم آسیایی است که توانسته تا کنون روی سکو برود.

تیم ایران در تاریخ این رقابت‌ها در ۲۶ بازی ۸ پیروزی و ۱۷ باخت را کسب کرده است و ۱۰۵ گل به ثمر رساند و ۱۱۵ گل دریافت کرد.

منبع: صداوسیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید