جمهوریخواهان آمریکا از ترور سردار سلیمانی استقبال کردند

    کد خبر :669446

برخی سناتورهای تندروی جمهوریخواه آمریکا در واکنش به شهادت سردار سلیمانی ضمن ابراز خوشحالی گفتند که باید به این عملیات افتخار کرد.

به دنبال شهادت سردار سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه در عراق در عملیات تروریستی ارتش آمریکا،جمهوریخواهان آمریکا ابراز خشنوی کرده و این عملیات تروریستی را اقدام درستی خوانند.

 

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» «لیندسی گراهام» سناتورر تندروی جمهوریخواه آمریکا در این زمینه گفت :«من ازاقدام برحسته ترامپ علیه تجاوز ایران قدردانی می‌کنم.»

 

به گزارش فارس،گراهام خطاب به دولت ایران نیز گفت: «اگر بیشتر می‌خواهید، پاسخ بیشتر دریافت می‌کنید.»

 

«بن ساس» سناتور جمهوریخواه اهل ایالت «نبراسکا» نیز در این زمینه گفت، رئیس جمهور آمریکا کار شجاعانه و درستی انجام داد و آمریکایی‌ها باید به نظامیانی که این عملیات را انجام دادند، افتخار کنند.»

 

«تام کاتن» دیگر سناتور جکمهوری خواه آمریکا نیز در واکنش به شهادت سردار سلیمانی گفت: «آنچه که او(سلیمانی) سزوارش بود، رسید و سربازان آمریکایی که با دستان او کشته شدند نیز به آنچه سزاوارشان بود رسیدند، عدالت. آمریکا بعد از مرگ (شهادت) سلیمانی امن‌تر است.»

 

«جیم اینهاف» دیگر سناتور جمهوریخواه اهل ایالت «اوکلاهما» نیز دراین زمینه گفت: «دشمنان آمریکا نباید به سخنان ترامپ شک کنند. آمریکا به دنبال جنگ نیست و نباید هم باشد، اما هرکه شهروندان، نیروها و دوستان ما را تهدید کند، همانطور که رئیس جمهور وعده ‌اش را داده بود، با واکنش ما مواجه می شود.»

 

این در حالی است که یک مقام ارشد عضو کنگره آمریکا جمعه صبح به وقت تهران گفت که کنگره آمریکا در جریان عملیات تروریستی علیه سردار سلیمانی قرار نداشت.

 

به نوشته «ایندیا تودی» «ایلیوت انگل» رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در این باره گفت که عملیات(تروریستی) علیه سردار سلیمانی بدون هیچگونه اطلاع قبلی یا مشورت مشاوره با کنگره صورت گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید