شهرداری تهران برگزار می‌کند

جشن‌های یلدا برای کودکان کار، کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان

    کد خبر :662518
جشن‌های یلدا برای کودکان کار، کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری برنامه‌های مفرح و متنوع مراسم شب یلدا توسط شهرداری تهران در راستای تحقق عدالت اجتماعی و احیای آیین‌های سنتی و ایرانی خبر داد.

 

در راستای پاسداشت ارزش‌ها و آیین‌های سنتی و ایرانی‌، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ویژه برنامه‌های یلدایی مفرح و متنوع در سامان‌سراهای بانوان و آقایان، گرمخانه‌ها و مراکز پرتو ویژه کودکان کار و خیابان درنظر گرفته است.

 

سیدمالک‌حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‎های اجتماعی با اشاره به ویژه برنامه‌های شب یلدا اعلام کرد: در جشنواره یلدا تعداد 21 برنامه‌ مفرح در گرمخانه‎‌ها وسامان‌سراها و همچنین در 24 مرکز پرتو ویژه کودکان کار و خیابان از 27 تا 30 آذر ماه سال جاری این مراسم سنتی برگزار خواهد شد .

وی گفت: این جشنواره با اجرای برنامه‌هایی همچون ؛ نمایش عروسکی، بازدید از موزه، شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی سنتی، نمایش کمدی و … همراه است .
وی تاکید کرد: از آنجا که روح حاکم بر مراسم شب یلدا در فرهنگ ما با محوریت خانواده معنا پیدا می‌کند تلاش کرده‌ایم تا جهت و روح برنامه ها بر همین مبنا باشد.
حسینی ادامه داد: عمده برنامه ها در سامان سرا و مددسراها با مشارکت داوطلبانه مردم بوده و گروه های فرهنگی و هنری بسیاری در کنار خیرین خواهان ارائه خدمت در ایام مراسم شب یلدا به مددجویان بودند.

وی افزود: تنها برای نمونه با مشارکت دو خیریه همدردی و همت بیش از ۱۷۰۰ پرس غذای ویژه شب یلدا تامین شده و یا سازمان میوه و تره بار در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی میوه برنامه های این شب را برای مراکز یادشده تامین کرده که نمونه هایی از میزان علاقه و همت بالای شهروندان تهرانی برای مشارکت در امور خیریه ای دارد.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی همچنین اعلام کرد، سازمان آمادگی واسط شدن میان خیرین و خیرخواهان و مددجویان و خانواده‌های کودکان کار برای مراسم شب یلدا و کمک‌های انسان دوستانه به این عزیزان را دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، حسینی همچنین از اجرای دو برنامه ویژه در مددسراهای خاوران و چیتگر به طور نمادین برای مددجوهای زن و مرد خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید