جشنواره فیلم «سیدنی»‌ لغو شد

    کد خبر :698999

جشنواره فیلم «سیدنی»‌ که قرار بود در ماه «ژوئن» و در مشهورترین شهر استرالیا برگزار شود به دلیل شیوع ویروس «کرونا» لغو شد.

قرار بود این جشنواره فیلم از سوم ژوئن کارش را آغاز کند و تا چهاردم همین ماه به فعالیت خود ادامه دهد،‌ اما پس از آن‌که مقامات ایالت «نیو ساوت ولز»‌ اجتماعات بزرگ را به دلیل شیوع ویروس «کرونا» تا اواسط ماه «ژوئن» ممنوع اعلام کردند، مسوولان برگزاری این جشنواره ناچار به تغییر برنامه‌های خود شدند.

گرداننده‌های این جشنواره تاریخ جدیدی را برای برگزاری این مراسم در سال جاری تعیین نکرده و در عوض اعلام کرده‌اند جشنواره فیلم سیدنی در سال ۲۰۲۱، تاثیرگذارتر از پیش باز خواهد گشت.

تا روز چهارشنبه، ۵۵۷ مورد ابتلای قطعی به ویروس «کرونا» در استرالیا به ثبت رسیده که ۲۶۶ مورد آن در ایالت «نیو ساوت ولز» گزارش شده‌ است.

به گزارش ایسنا ،«ناشن موودلی»‌ مدیر جشنواره فیلم «سیدنی» می‌گوید:‌ «با کمال تاسف،‌ اعضا و هیئت‌مدیره جشنواره فیلم «سیدنی» برای نخسیتن‌بار در طول تاریخ برگزاری این رویداد، خبر لغو جشنواره امسال را اعلام می‌کنند. تصمیم لغو جشنواره فیلم «سیدنی»‌ امسال با توجه به جدیدترین توصیه‌های اعلام‌شده برای کم کردن سرعت شیوع ویروس«کرونا»‌ و دستور اعلام‌شده از سوی مقامات «نیو ساوت ولز» مبنی بر ممنوعیت اجتماعات بیش از ۵۰۰ نفر تا تاریخ چهاردم ژوئن، صورت گرفته است. با توجه به شیوع پرسرعت این ویروس در محیط پیرامون،‌ اعضا و هیئت‌مدیره جشنواره فیلم «سیدنی»‌ می‌دانند لغو این جشنواره هرچند ویرانگر اما تنها تصمیم مسوولیت‌پذیرانه ممکن بوده است. در هر صورت،‌ سلامت و امنیت جامعه اولویت نخست ما بوده است.»‌

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید