برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم ورزشی ایران معرفی شدند/ تصاویر

    کد خبر :792648

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران، شامگاه پنجشنبه، 21 اسفندماه 1399 در سالن راگادید مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب معرفی شدند.

در بخش آغازین این مراسم با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، سیدمجتبی علوی دبیر جشنواره، سینا معتضدی مدیر شبکه ورزش سیما، احسان شیعه رئیس جشنواره و علی رویین تن، رئیس هیات داوران جشنواره، از سال‌ها فعالیت ارزنده مسعود اسکویی، گوینده پیشکسوت رادیو و حشمت مهاجرانی، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تجلیل و مراسم بزرگداشت برگزار شد. خداداد عزیزی به نیابت از حشمت مهاجرانی در این مراسم حاضر شده بود.

به گزارش عصرایران، در بخش دیگری از این مراسم، فیلمی 9 دقیقه ای درباره علی انصاریان ساخته عادل فردوسی پور به نمایش درآمد و یاد این چهره ورزشی و سینمایی در آستانه چهلمین روز درگذشت گرامی داشته شد.

در ادامه این مراسم، سیدمجتبی علوی، دبیر جشنواره فیلم ورزشی ضمن تقدیر از حضور و توجه وزیر ورزش و جوانان، سازمان سینمایی و شبکه ورزش سیما از یرگزاری این رویداد که در بخش خصوصی برگزار می شود، از کمیته ملی المپیک به دلیل بی توجهی به این رویداد آن هم در حالی که متولی اصلی برگزاری آن در سال های قبل بوده است، انتقاد کرد.

در بخش بعدی آیین پایانی جشنواره که با رعایت پروتکل های بهداشتی برکزار شد، برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران به شرح زیر معرفی شدند:

*بخش آثار موضوعی

برگزیده جایزه روح المپیک: فیلم «بارانداز» به کارگردانی مسعود رشیدی و تهیه کنندگی محمد کریمی

برگزیده جایزه ورزش های بومی و محلی: فیلم «گود مهدی آباد» به کارگردانی امیر محمد سیدحسین زاده و تهیه کنندگی مهدی سیدحسین زاده

برگزیده جایزه مبارزه با اعتیاد: فیلم «بوکس برای صلح» به کارگردانی محسن جهانی و تهیه کنندگی مجتبی احسانی و هاشم مسعودی

جایزه ویژه پارالمپیک: فیلم «بهمن عزیزم» به کارگردانی مصطفی پورمحمدی و تهیه کنندگی خانه مستند انقلاب اسلامی

*مستند و داستانی

برگزیده جایزه بهترین مستند بلند ملی: «پیاده در زمان» به کارگردانی اعظم نجفیان و علی محمد قاسمی و تهیه کنندگی علی محمد قاسمی

برگزیده جایزه بهترین تحقیق و پژوهش ملی: «شهسوار» به کارگردانی علی شاه محمدی و تهیه کنندگی هارون یشایایی

برگزیده بهترین داستانی کوتاه ملی: «درخت زیتون سعد» به کارگردانی احمد زایری و تهیه کنندگی مهدی مطهر

برگزیده بهترین پویانمایی ملی: «جنگل دامون» به کارگردانی و تهیه کنندگی هادی امیری و رها فرجی

برگزیده بهترین تیزر و نماهنگ: کلیپ حضور تیم ملی در آسیا به کارگردانی و تهیه کنندگی عادل فردوسی پور

برگزیده بهترین مستند کوتاه ملی: «من یک پرنده هستم» به کارگردانی و تهیه کنندگی عابدین محمدی

برگزیده بهترین مستند نیمه بلند ملی: «یک فراموشی بی حس کننده» به کارگردانی عادل انیسی و تهیه کنندگی مهدی مطهر

برگزیده بهترین تحقیق و پژوهش نیمه بلند مستند ملی: «جلیل و خلیل» به کارگردانی و تهیه کنندگی روح الله اکبری
جایزه ویژه دبیر: «آبی به رنگ آسمان» به کارگردانی امیر رفیعی

*بخش بین الملل:

برگزیده بهترین مستند بلند بین الملل: «گاو پالونتوو» به کارگردانی لویجی بارلتا از کشور ایتالیا/ دیپلم افتخار برای «ووی» به کارگردانی ماکسیم آرباگیو از روسیه

برگزیده بهترین فیلم کوتاه داستانی بین الملل: «رونالدو» به کارگردانی رجب بوزگاز از ترکیه/ دیپلم افتخار برای فیلم «سام کوچک» به کارگردانی ویکتور جانسون از استرالیا

برگزیده بهترین مستند کوتاه و نیمه بلند بین الملل: «ایزیدوس» به کارگردانی ویکتور داگبرگ از سوئد/ دیپلم افتخار برای «قدرت برای تغییر» به کارگردانی آفتاب عباسی از پاکستان و «بازنده» به کارگردانی ساویتا سیلتراکول از تایلند

برگزیده بهترین فیلم داستانی بلند بین الملل: «ده ثانیه تا پیروزی» به کارگردانی خوسه آلوارنگا جونیور از برزیل/ دیپلم افتخار برای فیلم «سودانی اهل نیجریه» به کارگردانی زکریا محمد از هندوستان.

* آثار سینمایی

برگزیده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: مهرداد صدیقیان برای بازی در فیلم سونامی
برگزیده بهترین بازیگر نقش اوّل زن: ثریا قاسمی برای بازی در فیلم دوچ
برگزیده بهترین بازیگر نقش اوّل مرد: بهرام رادان برای بازی در فیلم سونامی
برگزیده بهترین فیلمنامه داستانی بلند ملی: اسکی باز نوشته فریدون نجفی
برگزیده بهترین کارگردانی داستانی بلند ملی: میلاد صدرعاملی برای کارگردانی فیلم سونامی
برگزیده بهترین فیلم داستانی بلند ملی: سونامی به تهیه کنندگی علی سرتیپی

*بخش آرای نظرسنجی مردمی:

بهترین مجری برنامه ورزشی تلویزیون: عبدالله روا برای اجرای برنامه ویدئوچک

بهترین گزارشگر ورزشی تلویزیون: محمدرضا احمدی، گزارشگر فوتبال

بهترین برنامه ورزشی تلویزیون: فوتبال 120 به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور

آثار بخش فیلم های سینمایی و بلند داستانی در این دوره با حضور فریدون جیرانی، مجید رجبی معمار، علی روئین تن، ناصر شفق، جهانگیر کوثری، اکبر محمدی و غلامرضا موسوی داوری شده بود.

همچنین در بخش مستند بلند، امیرتاجیک، محسن خان جهانی، علی رغبتی، محمدحسین صوفی و محمود گبرلو حضورداشتند. بخش ویژه جشنواره (بازی های بومی محلی، روح المپیک، مبارزه با اعتیاد) نیز با حضور غلامرضا جعفری، مهدی شاملو، فرشید طهماسبی، محمود عبداللهی و سیدهادی فیاضی داوری شده بود.

آثار بخش مستند کوتاه و نیمه بلند حضور احسان عبدی پور، حمید قاسمی، علیرضا قانع اسماعیل پور، مهدی روشن روان و علیرضا غفاری داوری شده بود. در بخش فیلم کوتاه داستانی، پویانمایی تیزر و نماهنگ نیز آثار از سوی شاهد احمدلو، مرحوم علی انصاریان، ابوالفضل رفیع، محمد بخشی و محمودرضا رضایی داوری شده بود.

در مراسم اختتامیه این دوره جشنواره فیلم های ورزشی همچنین از برگزیدگان دو دوره اخیر جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان ایتالیا تقدیر شد.

همچنین در بخش پایانی این مراسم عادل فردوسی پور و علی رویین تن از سوی جشنواره فیلم ورزشی ایران برای داوری دوره بعدی جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان ایتالیا به فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (ficts) معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، در این دوره جشنواره علاوه بر فیلم‎های سینمایی، داستانی در قالب‎های كوتاه، بلند و پویانمایی، فیلم‎های مستند، برنامه‌های تلویزیونی، تیزر و نماهنگ تولید شده در فاصله سال‌های 1396 تا 1398، آثاری با موضوعات المپیک و پارالمپیک، ورزش و مبارزه با اعتیاد و فیلم‌های كوتاه موبایلی و ویدئویی با موضوع بازی‌های محلی، بومی و عشایری در بخش ویژه این رویداد حضور دارند؛ بیش از 700 اثر از 54 کشور در این دوره حضور داشته و داوری شد.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از 120 کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید