جریمه سنگین یک قاچاقچی ارز در آذربایجان‌غربی

    کد خبر :117567

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی ارز که قصد خارج کردن 100 هزار دلار آمریکا از کشور را داشت، گفت: شعبه رسیدگی به این پرونده علاوه بر ضبط ارز، این قاچاقچی را به پرداخت 11 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

محمد اقوامی، افزود: این میزان ارز در بازرسی بدنی ماموران هنگ مرزی ماکو از این مسافر عبوری کشف و پرونده آن به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شده بود.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: شعبه های رسیدگی به پرونده های قاچاق ارز در آذربایجان غربی، بیشترین تلاش را برای مقابله با قاچاقچیان به کار می گیرند و در شهریور سال جاری، قاچاقچیان ارز در شهرستان های ماکو و خوی در مجموع به پرداخت بیش از 41 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

وی از محکومیت 440 میلیون ریالی قاچاقچی لوازم یدکی خودرو در خوی نیز خبر داد و اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز، یکهزار و 450 قلم انواع لوازم یدکی خودرو را از یک دستگاه اتوبوس مسیر خوی – تبریز کشف و ضبط کردند.

وی اضافه کرد: شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز خوی نیز این متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 440 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به شمار می رود و سالانه هزاران پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی این استان مورد بررسی قرار می گیرد؛ آذربایجان غربی بیش از 960 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید